تأکید بر ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم رسمی

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۶۹۶۳۴
تأکید بر ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم رسمی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بر ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم رسمی کشور تأکید کرد.
به گزارش برنا- ایلام ، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی اظهار کرد: از چند سال گذشته ثبت۱۰ تیر ۶۵  سالروز آزادسازی مهران قهرمان در تقویم ملی توسط مسئولان مختلف استان پیشنهاد شده است.
 

وی، بابیان اینکه باید این موضوع با جدیت بیشتری استان پیگیری شود و در حد جلسات و پیشنهاد باقی نماند، تصریح کرد: موضوع ثبت سالروز آزادسازی مهران و همچنین حادثه زمین فوتبال چوار ۲۳ بهمن ۶۵ در تقویم ملی در شورای فرهنگ عمومی استان در ابتدای سال جاری تصویب‌شده و این پیشنهاد نیز به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز ارسال‌شده که لازم مسئولان امر در این راستا پیگیری‌های لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه استان ایلام نقش مهمی در دوران 8 سال دفع مقدس باوجود 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به‌عنوان طولانی‌ترین رمز با این کشور داشته است، گفت: لازم است باهمت و تلاش مضاعف مسئولان و همت رسانه‌های استان علاوه بر معرفی یادمان‌های دفاع مقدس استان، زمینه لازم برای ثبت سالروز آزادسازی مهران در تقویم ملی فراهم شود.

شرف بیانی، با تأکید بر معرفی جاذبه‌های دوران 8 سال دفاع مقدس به‌ویژه یادمان‌های آن دوران ازجمله نقطه ایثار، قلاویزان، میمک و یادمان شهدای شرهانی و دیگر نقاط یادمانی استان، خاطرنشان کرد: درمجموع برای یادمان‌های دفاع مقدس در استان و یادمان شهدای گمنام در سطح استان، 12 میلیارد تومان پیشنهادشده که از طریق کمیسیون بودجه مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیرهای لازم انجام خواهد شد.

وی، بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس و فیلم‌های فاخر در قالب آزادسازی مهران ازجمله یک فیلم سینمایی و یا یک تله‌فیلم در استان، استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان به‌ویژه صداوسیمای استان و ساماندهی یادمان‌های دوران دفاع مقدس ازجمله برنامه‌های این اداره کل عنوان و افزود: موضوع یادمان‌های دفاع مقدس از اهمیت خاصی به‌ویژه در هنگام حضور کاروان‌های راهیان نور در استان برخوردار است و تلاش می‌شود که این یادمان‌ها ازلحاظ امکانات پشتیبانی و خود ساختمان یادمان‌ها مجهز شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، با اشاره به اینکه در راستای ساخت یادمان شهدای گمنام در استان ایلام فعالیت خوبی انجام‌گرفته است و با استفاده از اعتبارت استانی یادمان‌های جدید ساخته می‌شود، گفت: باید برای بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس از توانمندی پیشکسوتان که گنج نهانی برای بیان آنچه در تاریخ دفاع مقدس روی‌داده است استفاده شود.

شرف بیانی، در پایان به نقش روحانیت استان ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی، فردی بی‌بدیل و بی‌نظیری بوده که کمتر به شخصت ایشان پرداخته‌شده است که باید در این زمینه فعالیت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز