کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد استان ایلام تاسیس می شود

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۱۳:۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۷۹۱۴۹
کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد استان ایلام تاسیس می شود
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: امسال ١٢٠ کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد این استان تاسیس و راه اندازی می شود.

برنا_ ایلام،حجت الاسلام علی چراغی پور در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد عالی کانون های مساجد کشور سهمیه ایجاد این تعداد کانون امسال به استان ایلام داده شده است. 

وی ادامه داد: با احتساب این تعداد، مجموع کانون های فرهنگی، هنری مساجد این استان تا پایان امسال به ٤٠٠ مرکز افزایش خواهد یافت. 

حجت الاسلام چراغی پور از عضویت ٤٣ هزار نفر از مردم استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: این تعداد از گروه های مختلف بویژه جوانان و نوجوانان در ٢٥٧ کانون فرهنگی و هنری مساجد موجود در استان عضویت دارند. 

وی با بیان اینکه از مجموع کانون های مساجد استان ١٥٧ کانون در روستاها دایر است، تاکید کرد: امسال شمار زیادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد جدید در مناطق روستایی راه اندازی خواهد شد. 

حجت الاسلام چراغی پور عمده فعالیت کانون های مساجد این استان را در حوزه های احکام و دین، قرآن، فرهنگی و هنری و ورزشی برشمرد که در طول سال با استقبال چشمگیر اعضا بویژه جوانان و نوجوانان مواجه می شود. 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام فعالیت این کانون ها را در تقویت روحیه دینی، مذهبی مردم و جذب آنها به مساجد را مهم دانست و یادآور شد: توسعه و تجهیز این مراکز در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

گفتنی است، ٦٠٠ مسجد، حسینیه و تکیه در استان ایلام با ٥٨٠ هزار نفر جمعیت وجود دارد و هم اکنون ٢٥٧ کانون فرهنگی و هنری در این اماکن فعال هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز