به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر:

همایش پیشگیری از اعتیاددر آبدانان برگزار گردید

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۳:۳۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۱۴۲۶
همایش پیشگیری از اعتیاددر آبدانان برگزار گردید
فرماندار آبدانان گفت: پدیده شوم اعتیاد، امروزه به عنوان یکی از مهم ترین تهدیدات جامعه ی بشریت شناخته شده و کسب اطلاعات در زمینه ی علل، پیامدهای مخرب، راه های پیشگیرانه از رخداد و مبارزه با آن درجامعه سالم اجتناب ناپذیر می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام; مجید عسگری در این همایش اظهار کرد : مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه است و اگر بخواهیم میزان شیوع اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم باید سه عامل پشتکار، دقت و تمرکز و تحمل سختی را در بین مردم افزایش دهیم.

عسگری تصریح کرد : ایجاد آرامش و احساس امنیت در محیط خانواده به عنوان بزرگترین و مهمترین وظیفه پدر و مادر محسوب میشود و به تعبیری بهتر امن ترین جای جامعه محیط خانوادگی است.

وی در ادامه افزود : خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان در راستای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بروز آسیب در خانواده و جامعه را دارند و خانواده ها بایددر کنار رسیدگی به سایر امور فرزندان به موضوع پیشگیری از اعتیاد هم توجه کنند .

عسگری تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان را بسیار لازم و ضروری و مانع بروز ناهنجاری ها دانست و ابراز کرد: اعتیاد به مواد مخدر در کمین فرزندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان قرار دارد و خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند و بدانند که با تقویت باورهای دینی می‌توانند افراد را در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه کنند.

فرماندار آبدانان تاکید کرد: نقش سازمانهای مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جهت آگاهی بخشی، ارتقاء سطح سلامت جامعه از مواد مخدر و آموزش عمومی سازنده و کار ساز خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: باید جامعه را با معضل اعتیاد بیشتر آشنا کرد و مسئولیت‌های اجتماعی را افزایش دهیم و در کم کردن میزان مصرف مواد و کاهش معتادان همه باید به وظایف خود عمل کنند و در این امر سهیم شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز