اسدی نیا خبر داد:

مشارکت ۲۲ استان در جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۱:۵۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۳۷۷
مشارکت ۲۲ استان در جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در ایلام
دبیر اجرای جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در استان ایلام گفت: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی هفته آتی ٩ مرداد در مرکز این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام حسین اسدی نیابابیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حال داوری است، یادآور شد: بیش از ٢٢٠ اثر از نقاط مختلف و استان‌های کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است که به‌زودی نتایج داوری این آثار از سوی هیئت‌داوران به دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

 اسدی نیا، با اشاره به اینکه از ٢٢ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در دو بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی اثر ارسال‌شده است، گفت: این جشنواره در دو رده سنی زیر ١٨ سال و بالای ١٨ سال برگزارشده که باید گفت در تمامی بخش‌ها و به زبان عربی نیز آثار بسیار خوبی ارسال‌شده و حدود ٤٠ درصد آثار ارسالی از سوی علاقه‌مندان ایلامی ارسال گردیده است.

 دبیر اجرای جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در استان ایلام گفت: از چند روز گذشته کار اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی این جشنواره برای برگزاری مراسم اختتامیه و حضور اقشار مختلف و مشارکت عمومی در برگزار این جشنواره و در راستای ترویج فرهنگ رضوی از طریق صداوسیمای مرکز ایلام و سایر رسانه‌ها آغازشده است.

 وی، با اشاره به برگزاری سه شب‌شعر رضوی همزمان با دهه کرامت و برگزاری این جشنواره در استان،افزود: برگزاری این شب‌شعرها به‌طورقطع نقش مهمی در راستای توسعه و بسط فرهنگ رضوی در استان داشته است و مجموعه شعرهای ارائه‌شده در این شب‌شعرها در مجموعه‌ای جمع‌آوری و چاپ خواهد شد.

اسدی نیا در پایان بابیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره در استان فراهم‌شده است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری و دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای برگزاری باشکوه این مراسم استفاده کرد.

 عمران خودآموز،معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به‌ضرورت برگزاری باشکوه آیین اختتامیه این جشنواره،گفت: جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سال‌های اخیر به میزبانی این استان مورد استقبال آحاد مردم قرارگرفته و آثار بسیار زیبا و تأثیرگذاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.

 وی،بابیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی در بین آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان است، افزود: بیان خاطرات و سفرنامه‌های زائران حرم مطهر رضوی به‌طورقطع بابیان شیوا و رسا می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی بین آحاد جامعه تأثیرگذار باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز