آغاز برداشت گوجه فرنگی محلی درشهرستان سیروان

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۶:۲۰
کد خبر: ۵۹۵۳۱۵
آغاز برداشت گوجه فرنگی محلی درشهرستان سیروان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان گفت: برداشت گوجه فرنگی محلی ازسطح 50 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز گردیده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش برنا-ایلام; حجت الله بخشوده اظهار داشت: پیش بینی می شود از این میزان سطح 450 تن محصول گوجه فرنگی محلی برداشت شودکه متوسط برداشت گوجه فرنگی در هر هکتار 9 تن می باشد که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی استان،جهت مصرف به سایر استان های همجوار صادر می گردد.

وی افزود: ذائقه مردم استان ایلام نسبت به خام خوری گوجه فرنگی محلی موجب گردیده استقبال مناسبی از این محصول بعمل آمده و در بازار مصرف بطور متوسط از قرار هر کیلوگرم 3000 تومان به فروش می رسد که در مجموع 13میلیارد و 500میلیون ریال عاید گوجه کاران این شهرستان گردیده واشتغالزایی 70 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال دارد.

بخشوده در ادامه گفت: از خدماتی که مدیریت جهاد کشاورزی سیروان به گوجه کاران این شهرستان ارائه نموده می توان به توزیع زنبور براکون به صورت رایگان به منظور مبارزه بیولوژی و کاهش مصرف سموم، توزیع سم فسفر دوزنگ جهت مبارزه با جوندگان مضر، ارائه مشاوره رایگان به کشاورزان در خصوص مبارزه با آفات و امراض و ... اشاره کرد.

وی در بایان گفت: امسال برای اولین بار با مشاوره و راهنمایی کارشناسان در سطح یک هکتار گوجه فرنگی محلی بصورت کشت زیرپلاستیک به منظور پیش رسی و تولید زودتر از موعد این محصول در بخش کارزان انجام گرفت که در دسترسی به اهداف موفقیت آمیز بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز