توسط اداره دامپزشکی انجام گرفت;

شناسایی ۲۰ واحد غیر مجازعرضه کننده مرغ زنده در دهلران

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۲:۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۶۴۴۴
شناسایی ۲۰ واحد غیر مجازعرضه کننده مرغ زنده در دهلران
حدود 20 واحد غیر مجاز عرضه کننده مرغ زنده در سطح شهر دهلران شناسایی شده که برای آنها اخطاریه پلمپ صادر و طی یک برنامه منسجم ظرف هفته جاری با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست، اماکن نیروی انتظامی و دادگستری نسبت به پلمب واحدهای مذکور اقدام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلامایوب دارابی  رئیس دامبزشکی دهلر ان اظهار کرد: تاکنون با هماهنگی نهادهای مسئول چهار انبار عرضه مرغ زنده پلمپ شده که سه انبار در شهر دهلران و یک انبار غیرمجاز در شهر زرین آباد در راستای جلوگیری از فعالیت تهدید کنندگان بهداشت عمومی، با دستور مقام قضایی پلمپ شده است.

وی افزود: نگهداری، عرضه غیر قانونی و کشتار مرغ خارج از کشتارگاه به سبب انتقال و انتشار بیماری های طیور و نیز انتقال بیماری به واحدهای مرغداری علاوه بر تهدید جدی برای صنعت مرغداری ، از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است و به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلام می بایست با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد قانونی بعمل آید.

رئیس اداره دامپزشکی دهلران تاکید کرد: همچنین به دلیل نبود اطمینان از سلامت مرغ عرضه شده در واحدهای زنده فروشی از همشهریان تقاضا داریم مرغ مصرفی خود را از واحدهای عرضه مرغ کشتار روز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

دارابی یادآور شد: عرضه مرغ در واحدهای مرغ زنده فروشی خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان از جمله آنفلوانزای فوق حاد را افزایش داده و همچنین با ایجاد بوی تعفن و ریختن خون آبه موجب سلب آسایش و آرامش همسایگان و سایر شهروندان می شود.

وی اضافه کرد: حدود 20 واحد غیر مجاز عرضه کننده مرغ زنده در سطح شهر دهلران شناسایی شده که برای آنها اخطاریه پلمپ صادر و طی یک برنامه منسجم ظرف هفته جاری با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست، اماکن نیروی انتظامی و دادگستری نسبت به پلمب واحدهای مذکور اقدام می شود.

رئیس اداره دامپزشکی دهلران گفت: با توجه به اینکه هدف از پلمپ این واحدها فقط ارتقای بهداشت و امنیت غذایی است، به صاحبان واحدهای یادشده در صورت متقاضی بودن، مجوز واحد عرضه مرغ کشتار روز از طریق نهادهای ذیربط داده می شود.

28 واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت می کنند که در واحدهای 50 و 20 هزار قطعه ای کار می کنند.

از ابتدای امسال تاکنون 586 هزار قطعه مرغ در مرغداری های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز