در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی:

کارگاه آموزشی طلاق و پیامدهای پس از آن باحمایت بهزیستی در شهرستان سیروان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۵:۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۰۸۴
کارگاه آموزشی طلاق و پیامدهای پس از آن باحمایت بهزیستی در شهرستان سیروان برگزار شد
طلاق شروع یکسری مشکلات و پیامدهای ناگوار است که رده های مختلف جامعه از جمله زنان؛ فرزندان طلاق و حتی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش برنا -ایلام ;معاون فرماندار سیروان اظهار کرد: آسیبهای اجتماعی از مشکلاتی است که از گذشته و در رده های سنی مختلف در جوامع وجود داشته و مشکلاتی را برای جوامع بوجود آورده است و هر چه رو به جلو پیش می رویم با توجه به تغییری که در سبک زندگی خانواده ها بوجود می آید این مشکلات نمایان تر می شود  که این نیازمند آموزشهای دوره ای است.

وی افزود: تعاریف مختلفی از آسیب اجتماعی از سوی دانشمندان علوم انسانی ، محققین و روانشناسان و جامعه شناسان وجود دارد که یکی ازین تعاریف اینست که آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی، اجتماعی و گروهی اطلاق می شود که خارج از چهارچوب اصول و ارزشهای انسانی و اخلاقی است.

باقر عالمی گفت: درواقع موارد متفاوتی از آسیبهای اجتماعی بیان شده؛ مواردی همچون نزاع و درگیری فردی، قتل،سرقت، بزهکاری اجتماعی و طلاق. مهمترین این موارد طلاق است که اگر بخواهیم تعریفی از طلاق داشته باشیم در واقع طلاق پایان یک زندگی زناشویی و ازدواج رسمی است. متاسفانه طلاق بعنوان مادر و بستر بسیاری از آسیبهای اجتماعی است که نه تنها خود فرد بلکه بستر جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به معظلات طلاق اشاره کرد و گفت : طلاق شروع یکسری مشکلات و پیامدهای ناگوار است که رده های مختلف جامعه از جمله زنان؛ فرزندان طلاق و حتی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. می توان گفت اولین گروهی که در حوزه طلاق دچار مشکلاتی می شود،با توجه به ویژگی های فردی،روانی و عاطفی که زنان دارند؛زنان هستند که اثرات جبران ناپدیری بر روی آنها دارد؛ پس زنان جامعه ما باید بر روی توانمندسازی خودشان با استفاده از اطلاعاتی که در علوم مختلف هست ،کار کنند و مطالعه کنند،در کارگاههای مختلف شرکت نمایند و در این زمینه خودشان را توانمند سازند تا از بسیاری ازاین مشکلات پیشگیری شود.

وی اضافه کرد : متاسفانه بعد از طلاق بسیاری از زنان با مشورت گرفتن از کسانی که در این زمینه آگاهی ندارند و صاحبنظر نیستند، نه تنها مشکلاتشان برطرف نمی شود بلکه بیشتر هم می شود

عالمی در ادامه گفت :اینکه بعد از بوجود آمدن این مشکلات ما چگونه با آنها مواجه شویم ،هم وظیفه خود فرد است که خود را در این زمینه توانمند سازد و آگاهی خود را بالا ببرد و هم وظیفه دستگاههای خدمات رسان و ذیربط و هم مسئولین و سیاستگزاران. خوشبختانه  در دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی در این زمینه انجام شده و پیگیریهای لازم برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و مددجو انجام گرفته است.

در ادامه جلسه محمد هوشمند مدیر اداره بهزیستی سیروان ، به مشکلات و معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: حل مسائل و معضلات اجتماعی باید جز اولویت های حل مشکلات مردم در شهرستان قرار گیرد.

وی طلاق را یکی از معضلات اجتماعی دانست و افزود: آسیب های اجتماعی به هر نحو که باشد به بنیان های خانواده و جامعه لطمه خواهد زد، و طلاق هم یکی از این آسیب های اجتماعی اولویت دار است که نیازمند حل شدن و آگاه سازی در خصوص آسیب های پس از آن است. 

 

 

نظر شما