معاون بهزیستی ایلام;

احیا دوره نامزدی پایداری زندگی مشترک را افزایش می دهد

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۲:۵۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۲۶۰۶
احیا دوره نامزدی پایداری زندگی مشترک را افزایش می دهد
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: احیا دوره نامزدی پیش از ثبت ازدواج رسمی به عنوان ضرورتی برای پایداری بیشتر زندگی مشترک میزان واقعه طلاق را کاهش می دهد
به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام ;زهرا همتی روز شنبه  گفت : یکی از مشکلات موجود در این استان کوتاه بودن عمر زندگی مشترک و روند افزایشی طلاق های زودهنگام است که مهمترین علت آن نبود دوره نامزدی و عدم آشنایی کامل زوج ها از یکدیگر قبل از ازدواج است.

وی با بیان اینکه عمده طلاق های این استان مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک است گفت: از مجموع 824 مورد طلاق ثبت شده سال گذشته 454مورد معادل 55درصد مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک زوج ها بوده است.

وی گفت: در طول سال 95 از مجموع کل طلاق ها 156 مورد مربوط به کمتر از گذشت یکسال از زندگی مشترک، 176مورد یک تا سه سال، 122مورد سه تا پنج سال و مابقی پنج سال به بالا بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام ادامه داد: در هر ازدواجی چهار مرحله باید مورد توجه قرار بگیرد که شامل دوره آشنایی، نامزدی، عقد و عروسی است و مدت هر دوره ای حداقل سه ماه باید باشد.

وی با بیان اینکه دوره نامزدی به دوره آشنایی دختر و پسر تا قبل از عقد رسمی گفته می شود ادامه داد: به طور معمول و عمده دوره نامزدی بین خانواده های ایلامی از زمان عقد رسمی تا عروسی مرسوم است در حالیکه در این دوره دختر و پسر زن و شوهر رسمی شده اند.

معاون بهزیستی ایلام با تاکید بر احیا دوره نامزدی در این استان گفت: چنانچه در این دوره زوج ها به توافق نرسند جدایی راحت تر بوده و چون عقد رسمی اتفاق نیفتاده طلاق و پیامدهای اجتماعی بعد از آن نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نامزدی مدت زمان خواستگاری تا عقد محسوب می شود، اضافه کرد: این دوره فرصت بسیار مناسبی برای شناخت دختر و پسر از یکدیگر است و در این مدت باید با رعایت حریم ها و معیارهای درست دختر و پسر بدنبال شناخت از یکدیگر باشند.

این روانشناس مهمترین مسایلی را که در دوره نامزدی باید رعایت کنند شامل حفظ حریم ها به ویژه حریم جنسی، برقراری ارتباط عاطفی مدیریت شده بدور از ابراز علاقه و عواطف زیاد و تبادل اطلاعات شخصیتی و خانوادگی به صورت دو طرفه برشمرد و گفت: این دوره باید با اطلاع از خانواده ها و نظارت آنها طی شود.

وی اظهار کرد: دوره نامزدی در واقع زمانی برای شناخت و آمادگی برای ورود به دوره عقد است که موجب افزایش شناخت و اعتماد دو طرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه دوره نامزدی بین خانواده های ایلامی باید احیا شود گفت: خانواده ها باید از روند تاثیرهای مثبت این دوره آشنا شده و این زمان را برای فرزندان خود توضیح دهند و به آنها اطمینان داده که آسیب جدایی دوره نامزدی به مراتب کمتر از دوره عقد است.

وی گفت: از طرفی خانواده ها سعی کنند تا از دوره نامزدی فرزندانشان تنها دو طرف مطلع بوده و بدور از هرگونه آیین های جشن باشد تا در صورت عدم توافق جدایی آنها با سهولت انجام شود.

طی سال های اخیر طلاق در استان ایلام همگام با دیگر مناطق کشور روندی صعودی داشته است.

در مجموع 747 مورد طلاق سال 94 در استان ایلام ثبت شده که این رقم در سال 95 به 824 مورد افزایش یافته است.

439 مورد از مجموع طلاق های ثبت شده سال 94 مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک بوده که این رقم در سال 95 به 454مورد افزایش یافته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز