برگزاری کنگره دوسالانه حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران/انتخاب دبیر کل و اعضای شورای مرکزی‌

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۳:۲۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۲۰۳۳
برگزاری کنگره دوسالانه حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران/انتخاب دبیر کل و اعضای شورای مرکزی‌
دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران از برگزاری کنگره دوسالانه این حزب در آبان‌ماه خبر داد و گفت: در کنگره دوسالانه دبیر کل و اعضای شورای مرکزی مجدد انتخاب می شوند و راهبردهای آتی برای دو سال آینده مشخص می شود.

به گزارش برنااحمد شریف، دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران  در مورد کنگره اصلی دوسالانه این حزب گفت: طبق اساسنامه حزب همبستگی ایران کنگره دو سال یک بار برگزار می‌شود. این کنگره در سال 93 برگزار شد و برگزاری آن در سال 95 به دلیل انتخابات به تأخیر افتاد. در این کنگره از شخصیت‌های صاحب نام  منجمله افراد شاخص از  طیف اصلاح‌طلب دعوت بعمل خواهدآمد.

این فعال سیاسی با اشاره به برگزاری این کنگره در آبان سال جاری اظهار کرد: ما در طی دو سال گذشته سعی کردیم دفاتر استانی را در 27 استان دایر کنیم. بر اساس آیین‌نامه شورای مرکزی از تمام استان‌هایی که حزب در آنها فعالیت دارددر این کنگره حضور می یابند.

وی گفت: کل استان‌ها به 6 منطقه تقسیم شده و از این مناطق افرادی به عضویت  شورای مرکزی درخواهندآمد.

شریف اظهار کرد: در این کنگره پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی از 9 به 15 نفر مطرح می شود که امیدواریم با تغییر در اساسنامه این موضوع محقق شود.

عضو هیئت‌رییسه خانه احزاب ایران  اظهار کرد: در کنگره دوسالانه دبیر کل و اعضای شورای مرکزی مجدد انتخاب می شوند و راهبردهای آتی برای دو سال آینده مشخص می شود.

این فعال اصلاح‌‌طلب با اشاره به اینکه این جبهه بعد از  برگزاری کنگره خود در سال 93 درخواست عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را مطرح کرده است، گفت: امیدواریم تا قبل از برگزاری کنگره عضویت ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهایی شود.

وی با بیان اینکه محل برگزاری کنگره دوسالانه در تهران است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات احزاب در برگزاری کنگره ها بحث در اختیار گرفتن سالن مناسب است. بسیاری از سالن ها هزینه بالا دارند و در اختیار گرفتن آن از توان احزاب خارج هستند و برخی نیز تمایلی برای در اختیار قرار دادن سالن برای احزاب ندارند.

عضو هیئت رییسه خانه احزاب خاطرنشان کرد: از وزارت کشور درخواست می کنیم تا تسهیلاتی در نظر بگیرد که از سالن‌های در اختیار وزارت کشور با پرداخت هزینه کمتر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: دولت تاکنون پرداخت یارانه‌ای به احزاب نداشته است و این امر هنوز از سوی دولت عملی نشده است اما حداقل می تواند این اقدام را برای احزاب انجام دهد تا با هزینه حداقلی کنگره احزاب برگزار شود.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری بانوان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: کادر مرکزی این حزب توجه بیشتری برای استفاده از بانوان در ترکیب شورای مرکزی را مدنظر قرار داده و امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان باشیم.

شریف اظهار کرد: اکثریت اعضای این حزب جوان و از قشر دانشگاهی و اکثریت زیر 50 سال هستند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز