وزیر کشور

بازگشایی مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۵:۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۳۵۶۸۶
بازگشایی مرزهای چیلات و خسروی برای اربعین سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد
وزیر کشور گفت:در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.

به گزارش برنا-ایلام رحمانی فضلی اظهار داشت : امسال نیز برای بازگشایی و فعالیت این 2 مرز با مسئولان عراقی رایزنی های متعددی شد و با وجود توافق نهایی مبنی بر بازگشایی این 2 مرز، دولتمردان عراقی به دلیل عدم امنیت در این کشور در روزهای پایانی عدم موافقت خود درخصوص فعالیت این مرزها را اعلام کردند.

وزیر کشور یادآور شد: در صورت گشایش مرزهای خسروی و چیلات در کنار مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، تردد و ورود و خروج زائران با نظم، امنیت و آرامش بیشتری صورت خواهد گرفت.

رحمانی فضلی با اشاره به استقبال مردم از آئین های اربعین، اظهار کرد: امسال برای برقراری نظم و امنیت بیشتر زائران و مدیریت آئین های اربعین مسئولان از تجارب سه سال گذشته استفاده کردند.

وی با بیان اینکه نباید فقط به تجارب و زیرساخت های سال های گذشته بسنده کرد، اظهار کرد: باید در مدیریت اربعین برنامه ها و تصمیم های جدید اتخاذ شود و زیرساخت ها بیش از گذشته از جمله احیای باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری توسعه یابد.

وزیر کشور به موقعیت مرز چیلات در دهلران اشاره کرد و افزود: زیرساخت های مختلف مرز چیلات به ویژه در حوزه راه باید برای سال های آینده توسعه یابد تا زائران سفر ایمنی را به عتبات عالیات داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی و فعالیت این مرز و توسعه زیرساخت های آن باید انجام شود و وزارت راه و شهرسازی نیز برای توسعه راه های این منطقه اعتباراتی را اختصاص دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اربعین یک مساله ارزشی و اعتقادی و اجتماعی پرشور است، تاکید کرد: باید مسئولان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت و نیازهای اولیه آنها بکار گیرند.

وی افزود: با تدابیر و اقدام های انجام شده، امسال نظم و امنیت بسیار خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه ایجاد شد و در حوزه خدمات رسانی، زیربنایی، توقفگاه ها و استقرار ایستگاه های صلواتی شرایط بهتری برای سهولت در تردد زائران صورت گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ایام اربعین امسال جلوگیری از خروج افراد بدون ویزا بود و برخلاف سال های گذشته هیچ زائری بدون ویزا از مرزها خارج نشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز با قدردانی از مردم و مسئولان کشور عراق در پذیرایی و تامین امینت زائران در این کشور، گفت: با مسئولان این کشور رایزنی های لازم برای تامین امنیت زائران و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث تا پایان خروج آنها از عراق، انجام شده است.

حسین ذوالفقاری یادآور شد: عمده زائران در حال بازگشت هستند و در نهایت تا فردا یکشنبه 20 آبانماه تمامی زائران به کشور بازمی گردند که در این زمینه تامین امنیت آنها مهمترین اولویت مسئولان است.

وی اظهار کرد: در مدت برگزاری آئین های اربعین و حضور زائران در مسیرهای راهپیمایی خدمات متنوع اسکان، تغذیه، درمان، حمل و نقل، سوخت، فرهنگی و... به آنها ارائه داده شد و این روند تا زمان بازگشت تمامی زائران ادامه دارد.

ذوالفقاری یادآور شد: راهپیمایی اربعین بزرگترین حادثه انسانی در حجمی بزرگ و با عظمت است که توسط مسئولان و مردم کشورهای ایران و عراق هدایت، کنترل و مدیریت می شود.

 وزیر کشور صبح امروز شنبه به منظور بازدید از زیرساخت های مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی، وارد فرودگاه شهدای ایلام شد.

در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از ۷30 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز