سرهنگ جمالی:

نسبت به پیام های ناشناس بی توجه باشید/شما برنده چیزی نشدید!!!

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۲۱:۲۶:۲۷
کد خبر: ۶۳۶۲۲۴
نسبت به پیام های ناشناس بی توجه باشید/شما برنده چیزی نشدید!!!
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با هشدار مجدد در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی از کاربران فضای مجازی خواست نسبت به پیام های ناشناس بی توجه باشند.

به گزارش برنا-ایلام ;سرهنگ جمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه کلاهبرداری های اینترنتی سابقه زیادی دارد و اطلاع رسانی های زیادی هم از طرق مختلف انجام شده است اما متأسفانه امروزه باز هم شاهد این گونه کلاهبرداری ها در سطح گسترده هستیم.

وی در ادامه گفت: این نوع کلاهبرداری به دلیل عدم آگاهی و اعتماد بیش از حد کاربران اتفاق می افتد و در بررسی ها مشخص می شود مربوط به سن و جنس خاصی نیست و متأسفانه همه اقشار مردم با شغل و مراتب علمی گوناگون صورت می گیرد.

این مقام انتظامی با اشاره به مبالغ زیادی که در کلاهبرداری های اینترنتی فریب خوردگان متضرر می شوند یادآور شد: وقتی صحبت مالباختگان  و شکات را می شنوی مشخص می شود با یک سهل انگاری و اعتماد بی جا و بی مورد کل دارایی و اندوخته یک فرد در یک لحظه بر باد می رود و توسط کلاهبردارن سرقت می شود.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام در ادامه به آمار بالای کلاهبرداری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: کلاهبرداران با شیوه ای ماهرانه طی یک مکالمه تلفنی فرد قربانی را به پای دستگاه های خود پرداز کشانده و به راحتی و با استفاده از سهل انگاری قربانیان حساب های آنان را خالی می کنند.

وی راه مقابله با کلاهبرداری های اینترنتی را عدم توجه به پیام های دریافتی و بی توجه بودن به آن ها دانست و یادآور شد: وقتی شما در قرعه کشی خاصی شرکت نکرده اید دلیلی ندارد بی مورد از طرف شرکت یا موسسات با شما تماس گرفته شود و ادعای برنده شدن شما را در قرعه کشی خاصی مطرح نمایند و دلیلی ندارد در صورت برنده شدن از شما درخواست وجه یا مبالغی نمایند.

سرهنگ جمالی با تأکید بر اینکه بیشترین کلاهبرداری ها پس از پایان وقت اداری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: اگر هم بحث قرعه کشی و برنده ای در میان باشد از طریق مراکز معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آمادگی پلیس فتا برای مقابله با جرایم رایانه ای از عموم کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشابه و سایر جرایم رایانه مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردکی گزارش نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز