به منظور ایجاد کسب کار خانگی;

سامانه مشاغل خانگی استان ایلام آماده ثبت نام صنعتگران فعال صنایع دستی است

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۴:۰۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۰۵۵۵
سامانه مشاغل خانگی استان ایلام آماده ثبت نام صنعتگران فعال صنایع دستی است
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از طراحی سامانه‌ مشاغل خانگی در اداره کل خبر داد و گفت: این سامانه در زمان حاضر آماده ثبت‌نام از متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات است

به گزارش برنا-ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده گفت : امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند.

وی افزود:قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… اشاره نمود.

وی اضافه کرد : تا کنون  بیش از ۴۰۰ نفر متقاضی در رشته های گلیم نقش برجسته و ساده – چرم دوزی – نمد – معرق چوب –حصیربافی – معرق ساقه گندم – بافندگی و عروسک بافی در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام نموده اند که قرار گرفتن این تعداد در  سامانه مشاغل خانگی نشان از اهمیت این بخش دارد .

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیتهای مهم در کشورهای پیشرفته به صورت خانگی انجام می‌شود،گفت:با این وجود پرداختن به مشاغل خانگی در کشور ما موضوع تازه‌‌ای است که مشخص شدن نتایج آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

شنبه زاده یادآور شد: در بهره‌مندی از این تسهیلات در سطح استان ، ساماندهی مشاغل خانگی وحدت رویه را ملاک قرار می‌دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز