جلیلیان خبرداد

کتابخانه ویژه نابینایان ایلام تجهیز شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۸:۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۵۹۲۸۴
کتابخانه ویژه نابینایان ایلام تجهیز شد
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی ایلام در دهه فجر امسال گفت: بتازگی سه میلیارد ریال برای تجهیز بخش کتابخانه ویژه نابینایان این مجموعه فرهنگی هزینه شده است.

به گزارش برنا-ایلام ;مراد جلیلیان اظهار داشت: این اعتبار بر اساس تفاهم نامه با انجمن نابینایان کشور برای خریداری تجهیزات مورد نیاز، منابع و امکانات رفاهی این کتابخانه به منظور استفاده افراد روشندل هزینه شده است.
وی همچنین از ایجاد مرکز مبادله کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام خبر داد و گفت: در این مرکز نیز کلیه کتاب های مورد نیاز استان تامین و در اختیار مراکز مختلف قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی ایلام دهه فجر امسال افتتاح و آماده پذیرش مردم خواهد بود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین از کلنگ زنی2 باب کتابخانه روستایی در ایوان و دره شهر و همچنین افتتاح کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی در دهه فجر امسال خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت با وجود افتتاح 40کتابخانه عمومی در ایلام اظهار کرد: ساخت 47 کتابخانه عمومی دیگر در مناطق مختلف شهری و روستایی این مورد نیاز است. 
جلیلیان به سرانه کتاب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 538 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که با احتساب آن اکنون به ازای هر ایلامی باسواد یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد. 
وی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان 600 هزار نفری ایلام را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز