معاون وزیر آموزش پرورش:

جذب مشارکت های مردمی برای کیفی سازی روند آموزش فلسفه اصلی تشکیل مدارس هیأت امنایی است

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۶۴۸۸۰
جذب مشارکت های مردمی برای کیفی سازی روند آموزش فلسفه اصلی تشکیل مدارس هیأت امنایی است
آموزش از راه دور مدل انعطاف پذیرتری در راستای آموزش رسمی بوده و در هر جاییکه کمبود امکانات و معلم داشته ایم، از این آموزش ها استفاده شده است.

به گزارش برنا- ایلام ;معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش در شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی و مراکز آموزش از راه دور ایلام اظهار کرد: اکنون 2 هزار و 900 مدرسه هیات امنایی در کشور فعالیت می کنند که از نظر کمی رشد 40 درصدی داشته اند. 
وی با تاکید بر اینکه باید کیفیت بخشی مدارس هیات امنایی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: فلسفه اصلی تشکیل این مدارس جذب مشارکت های مردمی برای کیفی سازی روند آموزش به دانش آموزان است. 
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هنوز در این زمینه به نقطه مطلوب دست پیدا نکرده ایم و باید از نظر ارتقا کیفیت آموزشی زمینه جلب رضایت دانش آموزان و والدین آنها فراهم شود. 
زینی وند افزود : تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی را شورای نظارت آموزش و پرورش عنوان کرد. 
به گفته وی، مدارس دولتی حق راه اندازی مقطع پیش دبستانی را نداشته مگر اینکه توسط بخش غیر دولتی و با اجاره کردن کلاس فعالیت داشته باشند. 
مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: آموزش از راه دور مدل انعطاف پذیرتری در راستای آموزش رسمی بوده و در هر جاییکه کمبود امکانات و معلم داشته ایم، از این آموزش ها استفاده شده است. 
شاهمرادی به ارائه آموزش های الکترونیکی به دانش آموزان مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ایلام به عنوان دومین استان کشور دانش آموزان مقطع دوم متوسطه آن زیر پوشش این آموزش ها قرار خواهند گرفت. 
به گفته وی، این آموزش ها بصورت آنلاین و آفلاین با هدف برقراری نظام یادگیری مکمل و مطابق با استانداردهای جهانی است. 
مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: این آموزش ها شامل محتوا، اشتراک مباحث و آزمون است که دانش آموزان با دسترسی به فضای مجازی می توانند از آنها استفاده کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز