استاندار ایلام;

مدیران دستگاه های اجرایی در انتخاب معاونت های ادارات از توان بانوان و جوانان استفاده کنند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۲۰۴
مدیران دستگاه های اجرایی در انتخاب معاونت های ادارات از توان بانوان و جوانان استفاده کنند
استاندار ایلام گفت: برای انتخاب مدیران ازگروه ها و افراد مشورت میگیریم اما باید توجه داشت که مدیریت های استان گوشت قربانی نیستند که بین افراد تقسیم شوند.

به گزارش خبرگزاری  برنا-ایلام ;قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای اداری و آیین تکریم و معارفه معاونین استاندار ایلام از معاونین استاندارو مدیران کل ادرات دولتی خواست از مدیران توانمند حمایت های لازم را به عمل آورند.
وی با تاکید بر ارتقاء مدیران در چهارچوب کاری خود تصریح کرد: در انتصاب مدیران جدید علاوه بر استفاده از متخصصین و همراهان دولت، توازن منطقه ای مدنظر قرار گیرد.
استاندار ایلام، قدرت تجزیه و تحلیل، همراهی با دولت و توانمندی مدیر را از مهمترین شاخصه های انتخاب مدیران عنوان و ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی در انتخاب معاونت های ادارات از توان بانوان و جوانان استفاده کنند.
وی، خواستار انتخاب فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور شد و خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران ادارات باید در شهرستان های محل خدمت خود سکونت داشته باشند.
سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: طبق استفساریه مجلس و ابلاغ دولت، استفاده از بازنشستگان در دوایر دولتی و عمومی ممنوع است و مدیران دستگاه های اجرایی باید به این موضوع هم توجه لازم را داشته باشند.

برپایی موکب، کار ادارات نیست
استاندار ایلام گفت: در سالهای آینده در ایام اربعین، برپایی موکب توسط مردم صورت میگیرد و لزومی ندارد ادارات به این کارهای مردمی ورود کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: معاونین جدید باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بازار ایلام همچون سایر شهرهای هدف زیارتی بتواند از مزایای اقتصادی اربعین برخوردار شود.
وی، یکی از مشکلات سالهای پیش مرز مهران را تردد غیرقانونی و بدون مجوز زائران اربعین عنوان و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، امسال هیچکس نتوانست بدون داشتن مجوزهای لازم از مرز مهران خارج شود.

نمایندگان برای تصویب منطقه آزاد تلاش کنند
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی مهران اشاره و تصریح کرد: در ورود و انتخاب سرمایه گذاران باید به اهلیت سرمایه گذار توجه کافی شود.
سلیمانی دشتکی، برای تصویب منطقه آزاد مهران در مجلس، از نمایندگان ایلام تقاضای ایجاد وفاق در بین نمایندگان کرد و ادامه داد: دولت لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد و ویژه را همزمان به مجلس فرستاده است و چنانچه هر کدام از این مناطق به مشکل بخورد، تمام مناطق دچار مشکل تصویب خواهند شد.
وی، با اشاره به اخذ مجوز ایجاد بازارچه های چنگوله و چیلات در دولت تدبیر و امید ادامه داد: در دیدارهای جداگانه ای با وزرا تاکنون وعده اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این دو بازارچه را گرفته ایم که باید هرچه سریعتر راه اندازی شوند.

زمین های آبی ایلام دو برابر میشوند
وی با بیان اینکه اجرای کامل سامانه گرمسیری دوبرابر شدن میزان زمین های آبی کشاورزی ایلام را در پی دارد، افزود: سمت و سوی کشاورزی ایلام باید از کشت غلات به سمت باغداری و گیاهان دارویی هدایت شود تا علاوه بر استفاده بهینه از آب و خاک، زمینه ایجاد اشتغال پایدار از طریق صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی فراهم شود.
استاندار ایلام افزود: در حوزه پارک ها و فضای سبز شهر ایلام مسئولین مربوطه باید نسبت به تکمیل پارک بلوط و شروع به ساخت پارک جنگلی ارغوان اقدامات لازم را انجام دهند.
سلیمانی دشتکی یکی دیگر از ظرفیت های ارزنده استان را حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه نفت و گاز تلاش های خوبی صورت گرفته اما باید تمام تلاش خود را برای گرفتن اعتبارات ارزی به کار گیریم.
وی با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی در استان ادامه داد: در این جلسات وضعیت کارخانه های تولیدی دارای مشکل، بررسی و اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام میشود.

از ظرفیت رسانه ها استفاده شود
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم استفاده شود.
وی از مدیران خواست قدرشناس انتقادات سازنده رسانه ها باشند و ادامه داد: در ابتدای فعالیتم در ایلام از مدیران خواستم از هیچ رسانه ی منتقدی شکایت نکنند اما رسانه ها هم باید به اطلاع رسانی دقیق و درست توجه کنند تا به اعتبار آنها خدشه ای وارد نشود.

نشاط اجتماعی در چارچوب قوانین نظام باشد
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه هایی که برای ارتقاء نشاط اجتماعی انجام میشوند باید در چارچوب قانون و نظام باشد.
وی ادامه داد: میزان افسردگی و خودکشی در استان بالاست و باید به گونه ای فعالیت کرد که روحیه نشاط در استان تقویت شود.
سلیمانی دشتکی در پایان به آغاز سفرهای شهرستانی استاندار ایلام اشاره و خاطرنشان کرد:سفرهای شهرستانی پس از دهه فجر آغاز و در هر شهرستان و بخش مسائل و مشکلات مردم آن منطقه بررسی خواهد شد.

استاندار ایلام پیگیر مسائل و دغدغه مند است
نماینده ایلام در مجلس شورای ایلامی در ادامه این نشست گفت: استاندار ایلام دغدغه توسعه استان را دارد و به صورت جدی پیگیر مسائل و مشکلات استان هستند.
جلال میرزایی افزود: در طول این مدت شاهد بوده ایم آقای سلیمانی بسیار پرکار و جدی بوده اند و حتی در مواردی از ما نمایندگان مجلس بیشتر در پی رفع مشکلات مردم هستند.
وی با اشاره به انتصاب معاونین جدید استاندار ایلام گفت: همانگونه که از انتصاب ایلامی ها در سمت های مدیریتی دیگر استان ها خوشحال میشویم و دوست داریم فرزندانمان در سطح ملی بدرخشند، باید پذیرای نیروهای غیربومی هم باشیم و این را بپذیریم که با این مدیران همکاری و حمایت های لازم را از آنان به عمل آوریم تا در راه خدمت به مردم موفق باشند.

در ادامه این مراسم، حشمت الله عسگری؛ معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به ارائه گزارش عملکرد 4 ساله حوزه کاری خود در ایلام پرداخت و معاونین جدید استاندار ایلام هم به ذکر برنامه های خود در حوزه های مختلف اشاره کردند.
در پایان این مراسم از زحمات آقایان کلانتری، پولادی و عسگری تقدیر و آقایان نوذری، کرمی و درویشی به عنوان معاونین جدید استاندار ایلام معرفی شدند.
لازم به ذکر است کاظم زاده و امینی؛ دو تن از نمایندگان استان و کلانتری و پولادی؛ معاونین سابق سیاسی و عمرانی به دلیل لغو پروازهای فرودگاه ایلام نتوانستند در اینمراسم حضور داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز