معاون سیاسی استاندار:

اشتغال از دغدغه های اصلی دولت است

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۷:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۷۹۸
اشتغال از دغدغه های اصلی دولت است
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت :حوزه اشتغال از دغدغه های اصلی دولت است.

به گزارش برنا-از روابط عمومی استانداری ایلام ، محمد نوذری روز سه شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده ایلام اظهار کرد: زنان باید توانایی و خلاقیت خود را در همه زمینه ها نشان دهند و از نگاه تبعیض آمیز در بخش های مدیریتی و سایر بخش ها پرهیز شود.

وی افزود: ارتباط و تعامل سازنده با زنان توانمند با هدف استیفای حقوق شرعی و قانونی آنان در همه زمینه ها، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی باید در دستور کار مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

نوذری با بیان اینکه حوزه اشتغال از دغدغه های اصلی دولت است، گفت: به حوزه اشتغال در کشور که با مشکل مواجه است و بیشترین بیکاران آنرا نیز زنان تشکیل داده باید نگاه جدی شود و آفت شعار را از آن دور کنیم.

وی یادآور شد: زنان باید در حوزه کار و قانون اشراف داشته باشند و این شناخت باعث توانمند شدن آنها می شود چرا که توسعه هر بخش با داشتن اطلاعات بروز از مسائل پیرامون و افراد خلاق و توانمند محقق می شود.

معاون سیاسی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه با ساختار زندگی سنتی آسیب های بسیاری زنان و دختران را تهدید می کند و پیام هایی از پیرامون خود دریافت می کنند که با فرهنگ سنتی ما متفاوت و باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

وی تاکید کرد: افزایش توانمندی های زنان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به منظور بهره مندی در فرایند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

نوذری با بیان اینکه جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه ها و سلایق با هدف همگرایی و هم افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، گفت: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت تحصیل کرده ها و افزایش کمی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر بسزایی در روند توسعه دارد.

وی تاکید کرد: امروزه ملاک اصلی رشد و توسعه کشور توانایی، تخصص و بروز بودن است که در دولت تدبیر و امید بخوبی قابل مشاهده است و بخصوص بانوان باید در چارچوب قانون از توانایی های خود ارائه ایده و خلاقیت به مدیران و مسئولان پیشقدم شوند.

وی به فرا رسیدن دهه مبارکه فجر اشاره کرد و گفت: در آستانه جشن های انقلاب، همه بخصوص زنان در برنامه های دهه فجر مشارکت کنند و عملکردشان در راستای برنامه های دولت و و اهداف جمهوری اسلامی باشد.

معاون سیاسی استاندار ایلام تاکید کرد: رویکرد دولت به حوزه زنان برنامه محور است و پیگیری و بررسی مشکلات آنها در دستور کار است آنها نیز باید برنامه ها و گزارشات خود را مستند سازی و ارائه دهند.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: روزمرگی بزرگترین آفت سازمان های دولتی است و باید با پویایی ، کارآمدی ، ایجاد ایده و خلاقیت در همه حوزه ها از آن دوری کرد.

نوذری گفت: باید مباحث جنسیتی کنار گذاشته شود و زنان در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشارکت کنند چرا که توسعه فقط با وجود و مشارکت افراد توانمند و صاحب ایده محقق می شود.

سرپرست دفتر امور بانوان استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: سلامت زنان بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه باید در شرایط مساوی نادیده گرفته نشود و در راستای ارتقا سلامت زنان نگاه جنسیتی به زنان از بین رود.

مریم شادیوند افزود: برای ارتقا سلامت جامعه بخصوص بانوان باید مسئولیت پذیری را افزایش داد و آموزش را در همه سطوح جامعه گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که بانوان به دلیل اشتغال دو جانبه در محل کار و منزل و ایثاری که در حفظ و ارتقای سلامت همسران و فرزندان می کنند باید بیشتر از همه اقشار مورد توجه قرار گیرند.

شادیوند یادآور شد: وجود نگرش تبعیض آمیز جنسیتی در برخی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و ضرورت تغییر این نگاه و شناسایی لایه ها و سطوح پنهان و آشکار آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: توانمندی بسیاری در زنان وجود دارد و هر جا که به آنان اعتماد شده وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند اما یکی از مشکلات حوزه زنان شاغل عدم وجود سیاست واحد و منسجم در حوزه مسائل زنان است که این امر موجب سلیقه ای عمل کردن برخی از مدیران نسبت به زنان شاغل می شود. 

وی گفت: کمبود منابع مالی و اعتباری مورد نیاز در اجرای طرح های خاص به ویژه در حوزه اشتغال بانوان یکی از دغدغه های این حوزه است و باید با تعامل، حمایت و توسعه توانمندی های سازمان غیردولتی و نهادهای مدنی به منظور به کارگیری ظرفیت ها و توانایی های آنها در کاهش آسیب‌های حوزه زنان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در تدوین و تهیه برنامه نظام جامع سلامت استان باید به آسیب ها و نحوه کاهش آنها توجه شود و بخصوص پرورش نیروی انسانی پرورش یافته و رسیدگی به امور زنان و خانواده را می توان یکی از سرمایه های سازمانی دانست.

شادی وند افزود: 15 کمیته در حوزه بانوان تشکیل شده و مسئولیت برگزاری برنامه های مورد نظر در این کمیته ها به عهده دستگاه های اجرایی است که به آنها ابلاغ می شود.

وی همچنین به برنامه های دهه مبارک فجر اشاره کرد و هر یک از دستگاه ها برنامه های اجرایی خود برای این ایام را اعلام کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز