رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد:

کلاهبرداری با شگرد فروش وام هایی با نرخ سود پایین

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۲:۴۶:۳۶
کد خبر: ۶۶۷۲۴۹
کلاهبرداری با شگرد فروش وام هایی با نرخ سود پایین
رئیس پلیس فتا استان ایلام از کلاهبرداری با شگرد فروش وام های کم بهره بو با نرخ سود پایین خبر داد.

 به گزارش برنا-ایلام; مرکز پلیس ایلام سرهنگ علی جمالی"اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان با این موضوع که پس از واریز مبالغی به حساب فردی جهت دریافت وام از وی کلاهبرداری شده است، پرونده ای در این پلیس تشکیل شد.

وی اظهار داشت: شاکی در تحقیقات خود عنوان داشت که پس از مشاهده یک آگهی مبنی بر فروش وام هایی با نرخ سود پایین در فضای مجازی جهت دریافت وام با شماره درج شده در آگهی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد، مبالغی را به حساب وی واریز کرده ولی خبری از پرداخت وام نیست و طرف مقابل دیگر پاسخگوی شماره تلفن و ایمیل خود نمی باشد.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه تصریح کرد: با توجه به نوع شکایت با احتمال یک کلاهبرداری گسترده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی کلاهبردار که یکی از متهمین سابقه دار بود، در یکی از استان های کشور شناسایی و به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری همواره از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند، عنوان داشت: از اعتماد بیش از حد به افراد غریبه در فضای مجازی خودداری کرده و قبل از احراز هویت آنان به صورت دقیق، از تبادل اطلاعات و خرید و فروش با آن ها خودداری کنند.

سرهنگ جمالی در پایان از کاربران اینترنتی خواست ضمن توجه به هشدار های پلیسی، فعالیت های خود را در فضای سایبر با دقت کافی انجام تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز