معاون عمرانی استاندار ایلام

۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده دسترسی به مرز چیلات هزینه می شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۳۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۷۳۰۶
۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده دسترسی به مرز چیلات هزینه می شود
معاون استاندار:گزارش پیشرفت تکمیل زیرساخت های مرز چیلات رصد خواهد شد تا قبل از اربعین سال آینده شاهد تکمیل آنها باشیم.

به گزارش برنا-ایلام ;احمد کرمی در جریان بازدید از مرز چیلات گفت: از مسیر 28 کیلومتری جاده دسترسی به این مرز عملیات بیس و آسفالت 11 کیلومتر باقیمانده در قالب 2 پیمان و با اعتبار 80 میلیارد ریال در حال اجراست.

وی تکمیل زیرساخت های مرز چیلات را از امور مربوط به حوزه عمرانی ذکر کرد و افزود: تکمیل زیرساخت های آب و برق و فیبرنوری که زمینه خدمات رسانی سایر بخش هاست، بطور جدی در دستور کار است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از پیگیری این موضوعات در جلسات آینده با دستگاه های خدمات رسان با ارایه برنامه زمانبندی جهت تسریع در اجرا خبر داد و گفت: گزارش پیشرفت تکمیل زیرساخت های مرز چیلات رصد خواهد شد تا قبل از اربعین سال آینده شاهد تکمیل آنها باشیم.

کرمی با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های کشاورزی ، نفت و گاز و آب و خاک و مرز دهلران یادآور شد: با توجه به نگاه دولت و مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس و مسئولان محلی این ظرفیت ها در مسیر توسعه قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به این مزیت ها عنایت ویژه به راه های مواصلاتی شهرستان از سمت اندیمشک و مهران ضروریات است.

فرماندار دهلران نیز گفت: راه اندازی بازارچه مرزی چیلات از مطالبات مردم است و با توجه با بازدید مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان تلاش و جدیت برای تکمیل زیرساخت های آن در دستور کار قرار دارد و این مهم به جد دنبال می شود.

سید حسینعلی موسوی با اشاره به 220 کیلومتر مرز دهلران با کشور عراق و استفاده از این فرصت برای رونق اقتصادی و معیشت مردم افزود: زیرساخت هایی مثل جاده و برق برای بازارچه انجام شده اگر چه برق آن نیاز به تقویت دارد و کار مطالعات تامین آب بازارچه با هزینه هفت میلیارد ریالی انجام شده و نیاز به 23 کیلومتر خط انتقال و حفر یک حلقه چاه و 2 مخزن است که 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به اعتبار 40 میلیارد ریالی زیرساخت های بازارچه چیلات در سال جاری افزود: فعالیت های چشمگیری در تکمیل زیرساخت مرز چیلات در حال انجام است که نوید گشایش این مرز تا قبل از اربعین سال آینده دارد.

موسوی بحث جانمایی از طریق طرف عراقی در چیلات را متذکر شد و گفت: طرف عراقی نیز باید موقعیت را تثبیت و جانمایی کند تا هر چه سریعتر این مرز راه اندازی شود.

فرماندار دهلران راه اندازی مرز چیلات و چهارخطه کردن محور ارتباطی دهلران به اندیمشک و مهران را از اولویت های شهرستان در راستای تسریع در توسعه دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز