اراضی آبی ایلام از ۷۰ هکتار به به ۱۰۸ هکتار افزایش یافت

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۴:۴۶:۱۸
کد خبر: ۶۷۴۷۲۶
اراضی آبی ایلام از ۷۰ هکتار به به ۱۰۸ هکتار افزایش یافت
وزیر جهاد کشاورزی گفت:در مرحله نخست قرارداد اجرای این طرح با وسعت حدود 300 هزارهکتار با وزارت نیرو منعقد شد که اکنون پس از گذشت چهار سال افتتاح بیش از 300 هزار هکتار از طرح تا پیام امسال محقق می شود.

 

به گزارش برنا-ایلام ;محمود حجتی  در آیین افتتاح 37 هزار هکتار شبکه نوین آبیاری و ذهکشی در شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با حضور معاون اول ریاست جمهوری اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری و ذهکشی اراضی استان های ایلام و خوزستان از اردیبهشت ماه سال 93 آغاز شد و منابع گسترده ای از سوی دولت برای اجرای آن تخصیص یافت.

وی افزود: در مرحله نخست قرارداد اجرای این طرح با وسعت حدود 300 هزارهکتار با وزارت نیرو منعقد شد که اکنون پس از گذشت چهار سال افتتاح بیش از 300 هزار هکتار از طرح تا پیام امسال محقق می شود.

حجتی گفت: 37 هزارهکتار آن در استان ایلام است و همچنین در کنارآن 10 هزار هکتار از پرورژه های مرزی در بالا دست این طرح نیز افتتاح می شود.

وی یادآور شد: مناطق مختلف کشور با وجود مشکلات کم آبی و خشکسالی دارای ظرفیت های بزرگی هستند که این مشکلات نباید عاملی بازدارنده برای جلوگیری از کار و تلاش مسئولان و مردم شود.

وی با اشاره به بازدید دیروز خود از طرح های آبیاری تحت فشار دره شهر گفت: در جریان این سفر از طرح کشت گل نرگس بازدید به عمل آمدکه نقطه قابل ذکر کاشت این گل در زمین هایی بود که برای کشت دیم هم قابل بهره برداری نبودند.

حجتی افزود: اما با همت کشاورزان و حمایت دولت این زمین های بایر و غیر قابل استفاده امروز در وسعت 700 هکتاربه پرورش گل نرگس اختصاص یافته که در کنار درآمد زایی و تولید گیاهان دارویی موجب اشتغال زایی برای مردم منطقه نیز است.

وی تاکید کرد: این ظرفیت ها در همه نقاط کشور مشاهده می شود که تنها باید این ظرفیت ها را به درستی شناسایی و از طبیعت و منابع خداوند بهره برداری بهینه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز