یک مدرس دانشگاه:

مهران می‌تواند پایلوت تلفیق گردشگری جنگ و توریسم مذهبی شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۳:۳۳:۰۹
کد خبر: ۶۷۷۶۵۴
مهران می‌تواند پایلوت تلفیق گردشگری جنگ و توریسم مذهبی شود
ورود گردشگران بین‌المللی از جمله مقولاتی است که می‌توان از آن برای رفع ایران‌هراسی هم بهره برد و خلاف واقع بودن بسیاری از شعارهایی که به ناحق علیه ایران سر داده می‌شود را اثبات کرد

 

به گزارش برنا-ایلام ;دکتر بهزاد فریادیان در گفتگو با برنا اظهار کرد: استان ایلام در زمینه‌ی میراث های فرهنگی جای کار فراوانی دارد اما متاسفانه تاکنون بسیاری از ظرفیت‌های موجود مغفول مانده‌اند و راه به بالفعل رساندن این قابلیت‌ها بهره‌گیری از تجربه سایر استان‌ها، ایده‌پردازی فعالان این عرصه و  تسهیل دولت است .

وی با اشاره به پیشینه تاریخی استان و وجود آثار تاریخی بسیار جذاب ، گفت: 8 سال جنگ تحمیلی که استان ایلام مستقیما تحت تاثیر آن بود بهترین ظرفیت برای گردشگری جنگ را فراهم کرده اما آن گونه که باید از آن بهره‌ گرفته نشده است .

وی میزبانی ایلام از زائران اربعین که عموما از مهران می‌گذرند را ظرفیتی دیگر در این زمینه دانست و گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد به مرور می‌توان مهران را به محلی برای حضور دائمی گردشگران مناطق جنگی و گردشگران مذهبی تبدیل کرد .

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: پدیده‌های زمین‌شناختی در جایگاه جهانی موجود در استان و تبدیل آن به ژئوپارک نمونه‌هایی عالی برای گردشگری طبیعی و تخصصی را در خود جای داده است که با پردازش درست و انجام کارهای مقدماتی می‌توانند منجر به حضور طبیعت‌دوستان جهانی در استان ایلام شود .

فریادیان با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که دولتی فکر کردن خود مانع بزرگی بر سر راه رونق گردشگری است، تصریح کرد: اگر با ساز و کارهای علمی و متناسب با جوامع محلی گردشگری را به مردم بسپاریم نتیجه خواهیم گرفت و هم گردشگری رونق خواهد گرفت و هم مردم منتفع خواهند شد که لازم است برای این امر از انعطاف‌های موجود در قانون بهره ببریم .

وی نگاه دولت تدبیر  وامید را به مقوله گردشگری از دولت‌های گذشته علمی‌تر و دلسوزانه‌تر ارزیابی کرد و گفت: ورود گردشگران بین‌المللی از جمله مقولاتی است که می‌توان از آن برای رفع ایران‌هراسی هم بهره برد و خلاف واقع بودن بسیاری از شعارهایی که به ناحق علیه ایران سر داده می‌شود را اثبات کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز