برنا ایلام

آسمان آباد بهشتی در دل عروس زاگرس

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۷:۴۳:۰۲
کد خبر: ۶۷۸۶۱۵
آسمان آباد بهشتی در دل عروس زاگرس
استان ایلام به لحاظ طبیعت بکر و زیبایش، آب و هوای چهارفصل و مطبوعش و از همه مهم تر صفای دل مردمانش عروس زاگرس می خوانند

به گزارش برنا-ایلام ; در شمالی ترین نقطه ایلام سرزمینی ست که از بس زیباست آسمانش را آباد خوانده اند اگر از گردنه های برف گیر قلاجه وارد ایلام می شوید دره ای زیبا و شگفت انگیز چشم ها را محصور خود می گرداند که آسمان آباد را در دل خود جا داده است. 

 وقتی پا در خاک آسمان آباد می گذارید با روستاهای زیبایی در امتداد جاده قلاجه به سرابله روبه رو می شوید وارگه اولین روستای آسمان آباد است که در حد فاصل شهرستان ایوان و چرداول قرار گرفته که لقب پاک ترین روستای استان را نیز به یدک می کشد. مردم روستای وارگه از آن دست مردمان خوش مرامی هستند که زندگی را با رنگ و بوی طبیعت صرف می کنند.

 چند قدم این سو تر یک منطقه بکر و زیبا به نام پشته آسمان آباد رخ می کشاید. طبیعتی دست نخورده، خانه های گلی با آداب و رسوم بومی و محلی و هوایی بسیار مطبوع و دلنشین جاذبه ای بس حیرت انگیز را پیش چشم هر بیننده ای به نمایش می گذارد. سه روستای زیبا در دامنه کوه های سربه فلک کشیده جا گرفته است که هنوز بافت عشایری و روستایی خود را حفظ کرده اند. این منطقه زیبا به لحاظ بارش بیشتر برف و باران طبیعتی سرد و بهاری دارد و هرساله میزبان گردشگران بیشماری در استان و کشور است.

 اگر از پشته آسمان آباد دل بکنید و بخواهید به مسیر خود ادامه بدهید با یک طبیعت شگفت انگیز دیگر به نام دره چریور روبه رو می شوید که محال است کسی از آنجا عبور کند و جذب زیبایی های دلربایش نشود. این دره که در 3 کیلومتری شهر آسمان آباد قرار دارد با طبیعت بکر و شر شر چشمه های زیبایش در دل کوه همراه آواز پرندگان بر شاخسار درختان بلوط صحنه ای زیبا و وصف ناپذیر در خاطر گردشگران به یادگار می گذارد. 

اگر بتوانید از این تنگه زیبا هم دل بکنید و به مسیر خود ادامه دهید بعد از گذر از روستای خوش سیمای گدمه به تنگه زیبای دیگری بنام "دراوهر" روبه رو می شوید. تنگه ای که از روستای گدمه شروع می شود و به تنگه زیبای دیگری در روستای زنجیره علیا منتهی می شود.

 اگر از جاده حمیل یا از ایلام به آسمان آباد قصد سفر داشتید حتما سری به این تنگه زیبا بزنید و با طبیعت جنگلی و دست نخورده آن لحمه های زیبایی از زندگی را تجربه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز