سلیمانی دشتکی:

اردیبهشت ۹۷ ماه بخش مهمی از فاز ۲ پتروشیمی ایلام به بهره برداری می رسد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۹۵۰۱
اردیبهشت  ۹۷ ماه بخش مهمی از فاز ۲ پتروشیمی ایلام به بهره برداری می رسد
استاندار ایلام:پتروشیمی ایلام علیرغم مشکلاتی که بر سر راه دارد، از پیشرفت های بسیار مطلوبی در روند کار و بهره گیری از نیورهای متخصص بومی داشته است.

به گزارش برنا- ایلام- قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام، روند پیشرفت فاز 2 پتروشیمی از سال 94 تاکنون را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه اکنون به بالای 90 درصد رسیده و طبق گفته های مدیران این شرکت، فاز 2 مجتمع پتروشیمی تا مردادماه سال آینده باید به بهره برداری آزمایشی برسد و اگر این وعده محقق شود، در شهریورماه سال آینده با حضور ریاست محترم جمهوری شاهد بهره برداری رسمی از این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: پتروشیمی ایلام علیرغم مشکلاتی که بر سر راه دارد، از پیشرفت های بسیار مطلوبی در روند کار و بهره گیری از نیورهای متخصص بومی داشته است.

سلیمانی دشتکی، چگونگی بهره برداری از فاز 2 پتروشیمی را یکی از مسائل مطرح شده در بازدید امروز عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات فاز یک پتروشیمی ایلام تامین خوراک این شرکت است که پیشتر در دیدار با وزیر نفت این موضوع را مطرح کرده ام و ایشان نیز قول مساعد را داده اند.

استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات پتروشیمی ایلام را تامین آب مصرفی این شرکت عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از فاز 2 پتروشیمی ایلام، میزان آب مصرفی این شرکت از 90 لیتر در ثانیه به 200 لیتر خواهد رسید که برای تامین این میزان مصرف باید سد گلال هرچه زودتر به بهره برداری رسیده و خط انتقال 10 کیلومتری این سد تا شرکت، اجرایی شود.

وی، محصولات پتروشیمی ایلام را از باکیفیت‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور دانست که بیش از ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شوند و افزود: پس از بهره برداری از فاز دوم (الفین)خوراک مورد نیاز را از  پالایشگاه گاز دریافت و میتوانیم سالانه 450 هزار تن اتیلن تولید کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پروژه در دست احداث الفین پتروشیمی ایلام بزرگترین واحد الفین در غرب کشور است، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته درصد پیشرفت این پروژه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه واحد الفین پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال برخوردار است، اظهار داشت: واحد الفین هم اکنون در مجموع بیش از 90 درصد پیشرفت دارد که تا مردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز