عضو شورای استان ایلام:

شوراها حق عزل و نصب پرسنل شهرداری‌ها را ندارند

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۶:۲۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۰۸۶۸
شوراها حق عزل و نصب پرسنل شهرداری‌ها را ندارند
شأن شوراها نظارتی است و شوراها حق دخالت در امور شهرداری و عزل و نصب پرسنل شهرداری را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام مهندس محمد کریمی رئیس کمسیون عمران شورای استان ایلام در گفتگوبا برنا، اشاره به اینکه شأن  اعضای شوراها نظارتی است اظهار کرد: شوراها حق دخالت در امور شهرداری و عزل و نصب پرسنل  شهرداری و معاونان شهردار را ندارند.

وی افزود: جایگاه اعضای شوراها نظارت بر امور و فعالیت‌های شهرداری است و در هیچ جای قانون نیامده است که اعضای شورای شهر در امور شهرداری و جابه جایی نیروها دخالت کنند، همان طوری که  وظیفه فرمانداران نیز نظارت بر امور شوراها و عملکرد آن‌ها است.

کریمی باتوجه به وظایف واختیارات شوراها ی شهر گفت:طبق ماده۷۴ قانون شورا ( مصوب ۱۳۷۵و اصلاحی مصوب ۱۳۸۶)": شوراهای اسلامی یا هر یک از اعضای آن حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری ها و یا شرکت ها و موسسات وابسته به آنها دخالت نمایند و یا به آنها دستور دهند.

وی تصریح کرد: طبق این ماده، شهردار دارای اختیاراتی است که به او اجازه می دهد تا در عزل و نصب پرسنل شهرداری مختار باشد و کسی نمی تواند این حق را از او بگیرد.

عضو شورای استان ایلام درپایان از اعضای شوراهای شهر های استان ایلام خواست به منظور جلوگیری از بی نظمی و  وخوداری ازدخالت در عزل ونصب های شهرداران در راستای قوانین مصوب وحمایت ازاستقلال مدیریتی شهرداران به وظایف نظارتی خود عمل کنند

نظر شما