برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفند در ایلام/ فعالیت کانون‌های مساجد در ایلام درخشان است

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۸:۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۰۵۱
برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفند در ایلام/ فعالیت کانون‌های مساجد در ایلام درخشان است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرکز این استان خبر داد.

 به گزارش برنا-ایلام،حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام،در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برنامه‌های ویژه در سطح این کانون‌ها برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه ستاد کانون‌های مساجد کشور بر اساس مصوبه ٣٠٢ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ١٣٧١ راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: امروز شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام اسلامی به شمار می‌رود که مامن و میعادگاه حضور جوانان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام،یادآور شد: یکی از اهداف بلند تأسیس کانون‌های مساجد مبارزه و مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و باورهای جامعه به‌ویژه نسل جوان بوده است که تاکنون نیز بعد از ٢٥ سال از تأسیس این مراکز فرهنگی، نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده است.

 چراغی پور، با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای گرامیداشت فعالیت کانون‌های مساجد در استان،اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، دیدار اعضای کانون‌های مساجد با استاندار ایلام، گردهمایی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، اهدای بسته‌های فرهنگی و کتاب به کانون‌های جدید التاسیس و افتتاح کانون‌های جدیدالتأسیس با حضور مسئولان از برنامه‌های این ایام خواهد بود.

 وی، با اشاره به اینکه در مراسم گرامیداشت ١٨ اسفند از فعالان، مدیران نمونه، رابطان خواهر فعال، کتابداران و هیئت‌امنای مساجد و مدیران مسجد محور تقدیر خواهد شد،گفت: در حال حاضر ٢٩٥ کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و شهر این استان فعالیت دارند که از میزان بیش از ٧٠ درصد در مساجد مناطق روستایی پذیرای جوانان هستند.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد، بهترین مکان برای فعالیت جوانان در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی و مذهبی است که ضرورت آشنایی نسل جوان با این مکان‌ها ضرورتی امکان‌ناپذیر است.

نظر شما