ایدی خبر داد:

برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ایلام/ شرکت ۱۷۰۰ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۳:۴۸:۲۴
کد خبر: ۶۸۱۲۸۷
برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ایلام/ شرکت ۱۷۰۰ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، ازبرگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۳ حوزه امتحانی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش برنا- ایلام،عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، صبح امروز (٥ اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون با همکاری مؤسسات قرآن و عترت استان در دهم اسفندماه سال جاری در دو نوبت به‌صورت شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان برگزار می‌شود، افزود: از تعداد ١٧٠٠ نفر ثبت‌نام کننده در این آزمون، ١٥٥٠ نفر در آزمون کتبی و مابقی در آزمون شفاهی شرکت کرده‌اند.

مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، افزود: در آزمون نوبت اول که رشته‌های حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، تعداد ٥٣٠ نفر زن و تعداد ٣٨١ نفر مرد و در آزمون نوبت دوم رشته‌های مفاهیم و معارف اهل‌بیت (ع) تعداد ٣٤٢ نفر زن و تعدد ٢٥٠ نفر مرد شرکت خواهند کرد.

 وی، بابیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در استان ایلام فراهم‌شده است، ابراز کرد: این آزمون در ٤ موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم به‌صورت الکترونیکی در ٢٦ رشته و به‌صورت آزمون الکترونیکی، کتبی و شفاهی این دوره با حضور قرآن آموزان برگزار می‌شود

ایدی، با اشاره به اینکه زمان صدور کارت ورود به جلسه از ٢٠ بهمن‌ماه سال جاری تا ٩ اسفند سال جاری خواهد بود، گفت: تقویت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم به‌ویژه نسل جوان و تعمیق شناخت نسبت به قرآن کریم و انس مستمر و تحقق مضامین قرآنی در سطح جامعه از اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

 وی، بابیان اینکه این آزمون رأس ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه صبح تا ١٢ در ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود، ابراز کرد: این آزمون در شهرستان آبدانان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد، شهرستان ایوان در مجتمع فرهنگی و هنری،دره شهر در مجتمع فرهنگی و هنری، در بدره در مجتمع فرهنگی و هنری،در چرداول در اداره کتابخانه‌های عمومی، مهران در مجتمع فرهنگی و هنری، ملکشاهی در مجتمع فرهنگی و هنری، دهلران در مرکز فنی و حرفه‌ای و چهار حوزه مراکز اصلاح و تربیت در سطح استان برگزار می‌شود.

 مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، بابیان اینکه آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این آزمون ٦ بهمن سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از برگزاری این آزمون در استان صورت گرفته است.

 

نظر شما