سرهنگ آزادی خبر داد:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز و کشف یک دستگاه گنج یاب درسیروان

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۱:۴۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۰۸۹
دستگیری باند حفاران غیرمجاز و کشف یک دستگاه گنج یاب درسیروان
فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان توسط کارکنان کلانتری۱۱مرکزی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام ;سرهنگ بهــروز آزادی اظهار داشت: در عملیاتی غافلگیرانه یک باند حفاری غیرمجاز آثار تاریخی  و فرهنگی در حوزه شهرستان سیروان شناسایی و دستگیر شدند. 

 وی افزود : این عملیات در حوالی بامداد صورت گرفت که با هوشیاری و ذکاوت عوامل کلانتری۱۱مرکزی تعداد ۳نفر از متهمتن دستگیر و ۳ نفر دیگر مرتبط با این باند شناسایی،  و از آنها یک دستگاه گنج یاب نیز از کشف و ضبط شد.

سرهنگ آزادی گفت: تلاش برای دستگیری ۳ نفر دیگر با هماهنگی مراجع محترم قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آثار باستانی شناسنامه و هویت یک ملت هستند اظهار داشت : میراث فرهنگی ارث گذشتگان نیست بلکه امانت آیندگان است و صیانت از آن تکلیف و مطالبه همگان است . 

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان خطاب به افراد فرصت طلب ،سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد:  نیروی انتظامی با اقتدار و هوشیاری و کنار سایر نهادها از جمله یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و دستگاه قضایی ، با بسیج و همکاری همه ظرفیت های اجتماعی ، مجال سوء استفاده را به مجرمانی که قصد غارت هویت ملی و تاریخی کشور را دارند هرگز نخواهد داد و قاطعانه و مقتدرانه برخورد قانونی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز