معاونت عمرانی استاندار ;

شهرداران به منظور مدیریت بهتر شهرها با نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف مشورت داشته باشند

۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۲۰:۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۸۹۳۹۴
شهرداران به منظور مدیریت بهتر شهرها با نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف مشورت داشته باشند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: در سال 96 بالغ بر 113 میلیارد تومان اعتبار توسط دولت تدبیر و امید به شهرداری های استان ایلام کمک شده است.

 

 به گزارش برنا- ایلام- احمد کرمی در همایش شهرداران استان ایلام افزود: در دیدارهایی که اخیرا با معاون توسعه منابع پشتیبانی و معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور داشتیم، مصوب شد تا به زودی مبلغ قابل توجهی اعتبارات مالی و تعدادی ماشین آلات به شهرداری های استان اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مشکلات و چالش های شهرداری ها را در بخش های ترافیک، تامین آب و پس آب و درآمدزایی عنوان کرد و گفت: قانون 6 منبع را برای کسب درآمد شهرداری ها پیش بینی کرده است اما گاهی برخی از شهرداری ها با فروش تراکم مشکلاتی را برای آینده شهرها به وجود می آورند.

کرمی، کاهش منابع درآمدی شهرداری ها رایکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: ناگزیر هستیم به سمت و سوی ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها حرکت کنیم و در این خصوص دولت تسهیلات بسیار خوبی را در زمینه بازآفرینی شهری در نظر گرفته است.

معاون استاندار ایلام، نگاه علمی و تخصصی به درآمدزایی و ارائه خدمات در شهرداری ها را یکی از ضروریات اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه باید از شهرداری های موفق کشور الگوبرداری کرد.

وی، نگاه مجموعه مدیریتی استان به عمران شهری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همزمان با سفرهای استاندار ایلام به شهرستان ها، شهرداری ها با تعریف پروژه های کلیدی نشاط اجتماعی و اقتصادی و درآمد پایدار شهرداری ها را در نظر داشته باشند.

کرمی، یکی دیگر از مشکلات شهرداری ها در استان را عدم توجه به طرح های جامع و تفصیلی دانست و گفت: متولی اصلی تهیه طرح جامع در شهرها، اداره راه و شهرسازی است و شهرداری ها نیز وظیفه اجرای طرح تفصیلی را بر عهده دارند.

وی، تراکم فروشی را یکی دیگر از معضلات جوامع شهری عنوان کرد و گفت: در حوزه شهرسازی نباید تمام نگاه ها اقتصادی باشد چرا که اگر با فروش تراکم و شهرفروشی به دنبال ایجاد درآمد باشیم، مدیریت شهرها در آینده غیرممکن می شود.

معاون استاندار ایلام، مشکلات زیست محیطی را یکی از چالش های قرن 21 عنوان کرد و گفت: شهرداری ها در آینده با مشکلاتی مانند مدیریت پسماند، مدیریت آب و جداسازی آب شرب از آب غیربهداشتی روبرو خواهند بود لذا از همین الان باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن سال نو و پذیرایی از مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: شهرداری های استان در کنار دیگر دستگاه ها تمام توان خود را در راستای پذیرایی از مهمانان نوروزی به کار گیرند تا گردشگران سفر امن و آرامی را به این استان داشته باشند.

کرمی در پایان از شهرداران خواست تا به منظور مدیریت بهتر شهرها با نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف مشورت داشته باشند و به منظور رفع مشکلات بازار و کسبه، نشست هایی را با آنان برگزار کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست که صبح روز جمعه در استانداری ایلام برگزار شد، با اکثریت آراء آقای "طالب صادقیان" (شهردار ایلام) به عنوان نماینده شهرداران استان ایلام در شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انتخاب شد.

همچنین در پایان این نشست و با رای اعضای سازمان، آقایان "عبادالله باقری" و "مسعود کرمی" به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان ایلام برگزیده شدند.

 

 

نظر شما