شنبه زاده خبر داد:

آمادگی اقامتگاه های بومگردی استان ایلام جهت اسکان گردشگران نوروزی

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۱:۲۸:۲۵
کد خبر: ۶۹۰۲۱۳
آمادگی اقامتگاه های بومگردی استان ایلام جهت اسکان گردشگران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: از آمادگی اقامتگاه های بومگردی در روستاهای خوش آب و هوای این استان برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد .

به گزارش برنا-ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد :  این اقامتگاه ها شامل خوران ایوان، کلم بدره، کارزان سیروان، میشخاص ایلام، گرز لنگر دره شهر، ژیور مورموری و زنجیره چرداول است که به امکانات لازم برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز ۹۷ تجهیز شده اند.

وی افزود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند. 

وی تاکید کرد: در این روستاها امکان زندگی در کنار بومیان منطقه با اسکان در کمپ ها و خانه های بومگردی و صرف غذاهای محلی مردم منطقه برای گردشگران و مهمانان فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تقویت بومگردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها عنوان کرد. 

شنبه زاده تاکید کرد: محیط آرام، بکر، طبیعی و دلنشین روستاها، آداب و رسوم مردمان روستا و تفریح و گردش در روستاها جاذبه هایی است که علاقمندان خاص بسیاری دارد و افراد خسته از زندگی ماشینی شهرها تمایل بسیار زیادی برای بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها دارند.

وی یادآور شد: علاوه بر اقامتگاه های بومگردی، ۸۳۴ کلاس درس مدارس، ۱۲ هتل و هتل آپارتمان، زائرسراها، کمپ های چادری و کمپ های ثابت و سیار میراث فرهنگی نیز آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی است.

بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته ۸۴ هزار و ۴۴۴ نفر معادل ۳۲ درصد جمعیت استان ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفری ایلام در مناطق روستایی ساکن هستند. 

استان ایلام دارای ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه است.

این استان یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۴۵ اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز