نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

گفت و گوی ملی» از تمرکز برروی اشخاص خارج شود

۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۲۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۸۱۴
گفت و گوی ملی» از تمرکز برروی اشخاص خارج شود
عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است گفت و گوی ملی باید میان احزاب و جریانات سیاسی باشد نه اشخاص حقیقی.

به گزارش خبرگزاری برنا;جلال میرزایی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون «گفت و گوی ملی» اظهار داشت: این موضوع که نخبگان باید در رابطه با مسائل اساسی کشور گفت و گو داشته باشند یک امر بدیهی و ایده آل است اما در چگونگی آن مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در ادامه مسیری که برای شکل گیری گفت و گوی ملی طی می شود را دارای سازوکار موثر ندانست و افزود: اینکه صرفا اشخاص حقیقی با هم گفت و گو کنند نتیجه ندارد بلکه باید جناح ها و احزاب با هم گفت و گو کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید افراد تأثیرگذار سیاسی جریانی را نمایندگی کرده و از طرف تشکل رایزنی کنند، گفت: نگاهی که به سمت اشخاص برود، به نتیجه نمی رسد لذا باید تشکل های سیاسی تأثیرگذار باید در دو جناح گفت و گو کنند.

میرزایی همچنین خانه احزاب را مناسب ترین مکان برای گفت و گوهای بین جناحی بیان کرد و افزود: پارلمان نیز می تواند محل مناسبی برای گفت و گوی جناح ها باشد که در قالب سه فراکسیون در حال حاضر در حال پیگیری است البته باید حتما تشکل های درون و بیرون پارلمان به نوعی با هم تعامل کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گفت و گوی ملی باید شامل بحث های کلان جامعه باشد، خاطرنشان کرد: لازم است گفت و گوها درباره مسائل کلان و بحرانی باشد و صرفا به  موضوعات یا اختلافات سیاسی نپردازد ضمن اینکه باید از کلی گویی و شعارزدگی در این زمینه فاصله بگیریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز