تتری خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی «سورناوا» در شهرستان دره شهر/ ارسال ۲۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره

۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۰۹:۲۸:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۴۸۶
برگزاری نخستین جشنواره ملی «سورناوا» در شهرستان دره شهر/ ارسال ۲۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره
نخستین جشنواره ملی «سورناوا» به میزبانی شهرستان دره شهر هفته پایانی فروردین‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و آواها و نواهای مقامی برگزار می‌شود.

 به گزارش برنا- ایلام،منوچهر تتری، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی «سورناوا» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره در هفته پایانی فروردین‌ماه سال جاری در شهر تاریخی دره شهر با حضور اساتید موسیقی نواحی و پژوهشگران مطرح این حوزه برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه از زمان اعلام فراخوان این جشنواره ٢٤٧ اثر به دبیرخانه سورناوا از نقاط مختلف کشور ارسال‌شده است، ابراز کرد: این تعداد اثر در دو بخش سورنا نوازی و مقاله و پژوهش از ٢٠ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که نشان‌دهنده استقبال بسیار خوب از برگزاری جشنواره است.

 دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی «سورناوا» با اشاره به اینکه از این تعداد اثر ۴۰ اثر برای حضور در جشنواره توسط گروه داوری جشنواره انتخاب‌شده است، گفت: گروه داوری جشنواره شامل آقایان احمد صدری، بهمن کاظمی و احسان عبدی پور بوده‌اند.

 تتری، بابیان اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ٢٥ بهمن سال جاری بوده است، تصریح کرد: این جشنواره با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر و انجمن موسیقی ایلام برگزار می‌شود.

 

 وی، ایجاد همبستگی و اتحاد اقوام ایرانی و ندای شادیانه ها و آواهای موسیقایی اقوام ایرانی در نای سورنا را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان و پیشکسوتان این عرصه تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز