سرهنگ جمالی خبرداد:

کلاهبرداری مالی در صدر جرایم سایبری

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۱:۵۲:۳۵
کد خبر: ۶۹۶۹۱۱
کلاهبرداری مالی در صدر جرایم سایبری
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش جرایم سایبری اظهار داشت: جرایم مربوط به کلاهبرداری های مالی در ایلام در سال گذشته بیشترین آمار وقوع را به خود اختصاص داده است.

به گزارش برنا-ایلام سرهنگ"علی جمالی"در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جرایم در فضای سایبری قشر و جامع هدف مشخصی ندارد و عموم مردم از هر رده سنی مورد تهدیدات و جرایم در فضای سایبری هستند.

وی در ادامه بیان داشت: علیرغم تأکیدات و هشدارهای پلیس و سایر نهادهای مربوط متأسفانه ما روزانه شاهد وقوع جرایم در فضای سایبری به خصوص کلاهبرداری های مالی هستیم که در آن مردم دچار خسارت مالی بعضاً سنگینی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به انواع جرایم در فضای مجازی، بیشترین وقوع جرم در استان ایلام را کلاهبرداری مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به خود اختصاص می دهد.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه به عوامل وقوع جرم در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: علت اصلی را عدم دانش سایبری و اعتماد بیش از حد به فروشندگان در فضای مجازی و عدم محافظت از اطلاعات بانکی کاربران دانست که یکی از راه کارهای آن افزایش سطح سواد سایبری و توجه به توصیه های پلیس فتا و مشاوره با کارشناسان پلیس فتا قبل از هر اقدامی است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: به همه کاربران که در فضای سایبری حضور دارند و از این طرق اقدام به فعالیت اقتصادی و گردش مالی می کنند توصیه می شود به سادگی فریب وعده های پوچ کلاهبرداران را نخورند . در خرید و فروش های اینترنتی قبل از هرگونه جابجایی وجهی بررسی های لازم در خصوص صحت هویت فرد مقابل را داشته باشند.

سرهنگ جمالی در پایان  گفت:: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ایی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

نظر شما