خود آموز خبر داد:

رقابت ٥٠ هنرمند کشور در جشنواره ملی سورناوا آغاز شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۴:۰۶:۴۰
کد خبر: ۶۹۷۰۴۴
رقابت ٥٠ هنرمند کشور در جشنواره ملی سورناوا آغاز شد
رقابت ٥٠ هنرمند از ١٦ استان کشور در نخستین جشنواره ملی سورناوا با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و اساتید موسیقی کشور در تالار مهرگان شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام آغاز شد.

به گزارش برنا- ایلام ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: پس از اعلام فراخوان این جشنواره ٢٦٤ اثر از هنرمندان ٢٠ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال که پس از داوری تعداد ٥٠ هنرمند از ١٦ استان کشور برای حضور و رقابت در جشنواره انتخاب شدند.

عمران خودآموز، استان های شرکت کننده در این جشنواره را آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان عنوان کرد.

وی حفظ و اشاعه موسیقی فاخر نواحی اقوام‌ ایرانی در نای سورنا، ایجاد فرهنگ همدلی و اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی، تعامل فرهنگی بین هنرمندان کشور با هنرمندان استان، معرفی پیشنه غنی فرهنگی هنری استان ایلام و ایجاد بستر مناسب برای معرفی فرهنگ و هنر موسیقی استان را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه حضور در این جشنواره و بازدید از برنامه های آن برای عموم آزاد و رایگان است، افزود: در روز دوم جشنواره با حضور اساتید و ‌هنرمندان برجسته کشور برنامه های موسیقی متنوع اجرا خواهد شد.

به گفته خودآموز مهمانان ویژه این جشنواره پروین بهمنی، منصوره ثابت زاده، محمدرضا درویشی، صادق چراغی، احد علیشاه، احسان عبدی پور، دامون شش بلوکی، حسین فرجی، همتعلی رضایی، شکرعلی رضایی، مرتضی چگینی و فواد توحیدی هستند.

وی بیان کرد: آیین اختتامیه و معرفی و تجلیل از برگزیدگان و همچنین پیشکسوتان موسیقی به همراه کنسرت موسیقی پیشکسوتان و اساتید برجسته کشور عصر سه شنبه ٢٨ فروردین ماه در تالار مهرگان شهرستان دره شهر برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز