آیت قیصربیگی فعال سیاسی

به بهانه سفرهای مردمی استاندار ایلام

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۲۱:۰۵:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۳۸۸
به بهانه سفرهای مردمی استاندار ایلام
رایزنی های گسترده استاندار ایلام در پاستور، برگزاری جلسات مستمر و منظم با مدیران ارشد کشوری، ارتباط گرم و صمیمی و حضور مداوم در بین مردم و سفرهای مردمی سلیمانی دشتکی به شهرستان های استان همه و همه یک حس خوب را در بین ایلامیان به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبر گزاری برنا-ایلام ;سلیمانی دشتکی که لقب بیست و یکمین استاندار ایلام را به خود اختصاص داده است حدود 7 ماه از سکانداری او بر مدیریت اجرایی استان می گذرد.

رایزنی های گسترده استاندار ایلام در پاستور، برگزاری جلسات مستمر و منظم با مدیران ارشد کشوری، ارتباط گرم و صمیمی و حضور مداوم در بین مردم و سفرهای مردمی سلیمانی دشتکی به شهرستان های استان همه و همه یک حس خوب را در بین ایلامیان به اشتراک گذاشته است.

تلاش های خستگی ناپذیر استاندار به کمک نمایندگان استان در مرکز کشور خروجی های خوبی نیز درپی داشته است که بطور نمونه می توان به افزایش اعتبارات اربعین، کمک به شهرداری ها، بازگشت 35 میلیارد تومان از محل بند "ز" ماده ۵ قانون بودجه که قبلا عودت داده شده بود به خزانه استان، تزریق 50 میلیارد تومان به سد سیکان، احیاء 156 میلیارد تومان از  اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ایلام، تخصیص 112 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه های آب و فاضلاب و برق استان و اضافه شدن 170 میلیارد تومان به بودجه استان اشاره داشت.  

پرواضح است که دیپلماسی قوی نماینده عالی دولت در آینده اثرات خوب و ماندگاری را در استان برجای خواهد گذشت و تنها به افزایش اعتبارات متتهی نمی شود بلکه بازخورد این رفت و آمدن ها موجب کشاندن پای مسئولان ارشد کشوری به ایلام خواهد شد و در نهایت این جلب توجه می تواند منجر به توسعه شود. 

بعد دیگر کارهای خوب استاندار امروز ایلام در این مدت کوتاه دیدارهای گسترده او با مردم به بهانه های مختلف بوده است. بازدیدهای مستمر استاندار از اقشار آسیب پدیر و کم بضاعت جامعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، عیادت از بیماران و تکریم بزرگان و ریش سپیدان، حضور در جشن شادی مردم ایلام در ایام دهه مبارک فجر، حضور گرم و صمیمی در بازار ایلامی ها در آستانه عید باستانی نوروز، سفرهای نوروزی به شهرستان ها، حضور در بین چادرنشینان طبیعت دوست ایلامی و شرکت در شادی های آنها، دیدارهای نوروزی با اقشار و توده های مختلف مردمی و امروز سفرهای مردمی به شهرستان ها جلوه ای زیبا از مردم داری نماینده عالی دولت در ایلام را به تصویر کشیده است.

اکنون سفرهای رسمی استاندار به شهرستان ها کانون و مرکز توجه رسانه های استان قرار گرفته است. استاندار ایلام خود هدف از این سفرها را دیدار و گفتگو با مردم، آشنایی با مشکلات، خواسته ها و مطالبات مردمی از نزدیک و حضور در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها  قبل از توزیع بودجه استان عنوان کرده است. 

در این سفرها استاندار و هیات همراه به شهرستان های استان می روند و ضمن شرکت در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تصمیماتی برای رفع مشکلات مردم مصوب می کنند. 

نکته حائز اهمیت و قابل توجه در این سفرها اختصاص اعتبارات ملی و اولویت بندی توزیع اعتبارات بر اساس نیازسنجی عینی در ارتباط با خواسته ها و مطالبات مردمی در هر شهرستان بوده که قبل از سفر بصورت هدفمند و کار کارشناسی برآورد شده است. 

بطور مثال جمع اعتبارات مصوب سفر استاندار ایلام به شهرستان چرداول چیزی بالغ بر 30 میلیارد تومان بوده (که تقریبا برابری می کند با میزان اعتبارات شهرستان در سال 96) که از این میزان 20 میلیارد تومان (حدود 70 درصد اعتبارات) از منابع ملی، 7 میلیارد تومان از منابع استانی و 3 میلیارد دیگر از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران بوده است. 

نکته حائز اهمیت در این سفرها به توزیع اعتبارات براساس وضعیت برخورداری مناطق مختلف شهرستان برمی گردد. بطور مثال از 30 میلیارد اعتبار مصوب شده سفر استاندار به شهرستان چرداول 20 میلیارد تومان چیزی بالغ بر 70 درصد اعتبارات به منطقه محروم هلیلان اختصاص یافته است و این مهم می تواند در بحث محرومیت زدایی یک نقطه عطف و امیدوار کننده باشد.

در سفرهای رسمی استاندار به شهرستان ها ابتدا چالش ها و مشکلات شهرستان ها در قالب یک کمیته تخصصی ارزیابی و کارشناسی می شود و سپس در یک کارگروه ویژه با مدیریت معاونت عمرانی استاندار مورد بحث و واکاوی قرار می گیرد.

سلیمانی سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در خصوص این سفرها چنین اظهار می دارد: کاری را که نتوانیم انجام دهیم، نه قول می دهیم و نه تصویب می کنیم."

جان کلام آنکه برای توسعه استان نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم و برای محقق شدن اعتبارات ملی نیازمند قدرت چانه زنی بالای مدیران دستگاه های اجرایی و در راس آنها نماینده عالی دولت در استان هستیم که خوشبختانه این امر در حال اتفاق افتادن است. از طرفی یکی از شاخصه های اصلی یک نظام مردمسالاری حضور مسئولان در بین مردم و در دسترس قرار گرفتن آنان است. در این راستا کار استاندار ایلام در دیدارهای مردمی و سفرهای شهرستانی قابل احترام و تقدیر است چراکه رضایت عامه مردم استان را به دنبال داشته است.

 

نظر شما