رئیس گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشور:

کارگروه مرزهای رسمی با راه اندازی بازارچه چیلات موافق است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۳:۰۱:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۶۴۲
کارگروه مرزهای رسمی با راه اندازی بازارچه چیلات موافق است
مرزها را باید از نگاه ملی و بین المللی بررسی کینم و با راه اندازی مرز در جایی باید زمینه ترانزیت فراهم شود.

به گزارش برنا-ایلام;حجت الله بابایی  رئیس گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشوردر بازدید از مرز و پایانه مسافربری چیلات اظهار کرد: مجوز فعالیت بازارچه چیلات صادر شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد ولی باید زیرساخت های آن تکمیل شود.

وی از تصمیات کارگروه برای راه اندازی این بازارچه خبر داد و افزود: امیدواریم راه اندازی بازارچه کمک کند به تکمیل پرسش های ما برای راه اندازی مرز رسمی چیلات و در صورت ظرفیت سازی مخالفتی با این خواسته مردم نداریم.

رئیس گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشور با اشاره به صادرات کالا از مرزها افزود: مرزها را باید از نگاه ملی و بین المللی بررسی کینم و با راه اندازی مرز در جایی باید زمینه ترانزیت فراهم شود.

بابایی تاکید کرد: این موضوع در جلسات مرکز برداشت و ارزیابی های دستگاه های مجاز بررسی و در خصوص وضعیت مرزهای رسمی بحث و تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های مختلف و 220 کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق افزود: با توجه به مکاتبات استانی و پیگیری ها باید نظرات کارشناسی برای مرز تکمیل و در این کارگروه تصویب و در کمیسیون های فرعی و اصلی دولت و صحن دولت نیز دفاع کنیم تا منجر به نتیجه شود.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به ظرفیت های مختلف این شهرستان همچون تشکیل یک سوم خاک استان ، 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و تولید 92 درصد نفت و گاز غرب کشور در دهلران گفت: در حوزه زیرساخت های چیلات تصمیمات خوبی اتخاذ شده و هم اکنون نیز با پیشرفت مناسبی در حال اجرا هستند.

سید حسینعلی موسوی با اشاره به اعتبار 70 میلیارد ریالی برای تعریض و توسعه مسیر دسترسی به بازارچه و از طرفی اعتبار 30 میلیارد ریال برای تامین آب شرب مرز چیلات یادآور شد: تعریف خط انتقال مستقل برای آب شرب و فیبرنوری نیز در حال انجام است.

 

وی با اشاره به نقش این بازارچه در اشتغال و معیشت مردم و امنیت پایدار و جلوگیری از مهاجرت افزود: با توجه به فاصله نزدیک این مرز با کشور عراق و از طرفی مطالبه جدی مردم و عزم دولت امیدواریم هر چه زودتر شاهد بازگشایی چیلات باشیم.

 

رئیس گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشور به همراه جمعی از کارشناسان مربوط به این حوزه در سایر وزارت خانه ها از مرز چیلات و زیرساخت های آن بازدید و در نشستی با حضور مسئولان محلی نتایج را بررسی و قول های مساعد برای بازگشایی بازارچه مرزی چیلات و پیگیری و بررسی بیشتر برای مرز رسمی در این شهرستان را دادند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز