صندوق آبادی چهره برتر خوشنویسی کشور تجلیل شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۱:۵۳
کد خبر: ۶۹۹۳۹۷
صندوق آبادی چهره برتر خوشنویسی کشور تجلیل شد
آیین تجلیل از استاد علی اشرف صندوق آبادی از چهره های مطرح خوشنویسی کشور و استان ایلام در آیینی با شکوه در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.

 به گزارش برنا- ایلام،علی اشرف صندوق آبادی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی استان ایلام و از چهره های برتر این هنر در کشور محسوب می شود که در این عرصه صاحب آثار متعدد و موفقیتهای فراوان است.

صندوق آبادی متولد سال ١٣٣٩ در ایلام است که هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتید برجسته خوشنویسی ایران نظیر استاد عبدالله جوادی، غلامحسین امیرخانی و یدالله کابلی خوانساری فرا گرفته است.

وی دارای تحصیلات فوق لیسانس مدیریت بوده و ضمن داشتن گواهی نامه استادی انجمن خوشنویسان ایران، دکتری تخصصی هنر درجه یک را داراست.

نایب رئیسی انجمن خوشنویسان ایران، عضویت در شورای عالی این انجمن، بازرس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، موسس و مدیر انجمن خوشنویسان ایلام، داوری جشنواره های مختلف بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی از جمله فعالیتهای این هنرمند است.

وی در مدت فعالیت کار هنری تاکنون موفق به کسب ١٧ رتبه برگزیده در جشنواره های ملی و بین المللی در رشته خوشنویسی شده است.

صندوق آبادی همچنین در ١٠ نمایشگاه خوشنویسی داخلی و خارجی شرکت و چهار نمایشگاه خوشنویسی انفرادی نیز برپا کرده است.

این آیین با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد کابلی از اساتید هنر خوشنویسی کشور و جمع زیادی از هنرمندان عرصه موسیقی برگزار شد و استقبال به حدی بود که بسیاری از میهمانان ایستاده تا پایان مراسم را همراهی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هدف از برگزاری این آیین را پاسداشت و تجلیل از مقام هنرمندان عنوان کرد و گفت: تجلیل از هنرمندان و معرفی چهره های هنری استان در حوزه های مختلف در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در حاشیه این آیین نمایشگاه آثار این هنرمند با حضور شرکت کنندگان در نگارخانه مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری و ارشاد اسلامی ایلام گشایش و مورد بازدید قرار گرفت.

 

نظر شما