جلیلیان خبر داد:

اخذ مجوز ۷ کتابخانه روستایی جدید در ایلام

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۴:۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۶۸۲
اخذ مجوز ۷ کتابخانه روستایی جدید در ایلام
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: تلاش می‌شود که روستاهایی که از جمعیت نسبتاً بالایی در استان برخوردارند، در راستای توسعه فرهنگ مطالعه دارای کتابخانه عمومی شون

 به گزارش برنا- ایلام،مراد جلیلیان  در جریان بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از کتابخانه مرکزی این شهر، اظهار کرد: استان ایلام پنجمین استانی است که دارای کتابخانه مرکزی شده و مورد افتتاح قرارگرفته است.

 وی، بابیان اینکه هم‌اکنون با ١٤ دستگاه فرهنگی و اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی منعقدشده است، ابراز کرد: لازم است که فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دستگاه متولی اصلی فرهنگ توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها داشته باشد و برای تأمین کتاب‌های جدید الچاپ و مرجع و منابع مهم همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، با تأکید بر به‌روز کردن منابع کتاب کتابخانه‌های عمومی استان، یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه در محلات هدف در سطح شهر یکی از مواردی است که می‌تواند با تعامل با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاصل شود.

 جلیلیان، با تأکید بر بهره‌گیری از مؤسسات فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد در مناطق روستایی در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، ابراز کرد: با همیاری این نهادها طرح کتاب‌گردی در مناطق روستایی به شکل و شیوه بهتری انجام خواهد شد و تأثیرگذار خواهد بود.

وی، بابیان اینکه ١٧ مرکز دهیاری استان با بیش از ٢ هزار جلد کتاب تجهیز شده است، افزود: تلاش می‌شود که روستاهایی که از جمعیت نسبتاً بالایی برخوردارند دارای کتابخانه عمومی شوند و کتابخانه‌های عمومی استان تجهیز و به‌روز شوند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، با تأکید بر تقویت منابع کتابخانه‌ای استان، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بال‌های توانمند کتابخانه‌های عمومی است که انتظار می‌رود در راستای توسعه و تقویت کتابخانه‌ها با این نهاد همکاری و تعامل لازم را داشته باشد.

 جلیلیان، با اشاره به اینکه ٧ کتابخانه روستایی جدید در حال اخذ مجوزهای لازم هستند، افزود: خوشبختانه روند رو به رشدی در حوزه کتابخانه‌های استان وجود دارد و اجرای جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی است که نیازمند همکاری و تعامل بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 گفتنی است، در این نشست که با حضور معاونین فرهنگی، اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مشترک در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی تبادل‌نظر گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز