مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام

کاهش آسیب های اجتماعی منجر به ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۱۱۳۹
کاهش آسیب های اجتماعی منجر به ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود
امسال نیز برنامه های امور اجتماعی و فرهنگی با قوت بیشتری تداوم خواهد داشت که امیدواریم این برنامه ها نقش بسیار موثری در ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی آحاد مختلف افراد جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و گروه های در معرض خطر داشته باشد.
 

به گزارش برنا-ایلام عهدیه طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به هر میزان آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند به همان میزان امید به زندگی، نشاط و شادابی، تحرک و پویایی افراد جامعه افزایش می یابد. 
وی افزود: در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی توسط دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری با کمک سازمان های مردم نهاد انجام شد که به خوبی مسایل و آسیب های حاد برای افراد در معرض خطر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شد. 
وی برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص آسیب های اجتماعی با محوریت (طلاق، اعتیاد، خودکشی، مقابله با تکدی گری، توسعه سلامت و نشاط اجتماعی، حاشیه نشینی، نزاع خیابانی، خشونت، صیانت از حقوق شهروندی، ترافیک، پرهیز از نزاع خیابانی و ....) از جمله این برنامه ها برشمرد. 
طهماسبی گفت: امسال نیز برنامه های امور اجتماعی و فرهنگی با قوت بیشتری تداوم خواهد داشت که امیدواریم این برنامه ها نقش بسیار موثری در ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی آحاد مختلف افراد جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و گروه های در معرض خطر داشته باشد. 
وی، برگزاری کارگاه تاب آوری اجتماعی وکار آفرینی زنان بد سرپرست ، شناسایی، آموزش و توانمند سازی زنان و دختران خشونت دیده یا در معرض آسیب ، خدمات روانشناختی فردی و مهارتها ی زندگی، کنترل خشم و خشونت ، توانمندسازی، اطلاع رسانی و آگاه سازی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مشاوره و توانمند سازی اقدام کنند گان به خودکشی را از جمله این برنامه ها برشمرد. 
طهماسبی گفت: همچنین طرح جامع ارتقاء سلامت و روان، برگزار ی جشنواره های ورزشی روستایی، ارائه مشاوره به زوج های جوان، 
مبارزه با تکدی گری، کار گاه آموزشی تاب آوری اجتماعی، جشنواره نشاط افزایی اجتماعی خانواده ها، توسعه و تقویت نرم افزار سنجش زوجین در استان، آموزش تخصصی به سازمان های مردم نهاد، روستای عاری از خشونت، اجرای برنامه پیشگیری محله محور از خود کشی، جشنواره فرهنگی، هنری و توسعه سلامت و نشاط اجتماعی نیز از دیگر برنامه های این دفتر خواهد بود.. 
وی افزود: همچنین با کمک دستگاه های متولی فرهنگ نظیر اموزش و پرورش برنامه های مناسبی در راستای مهار اسیب ها و پیشگیری از آنها اجرا می شود. 
وی، برگزاری نشست های علمی، تخصصی، مراقبت اجتماعی از نوجوانان و جوانان مدارس متوسطه آموزش و پرورش، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان دختر، توانمندی سازی و آموزش فرزندان طلاق در مدارس، پیشگیری از آسیب های رفتاری، اجتماعی، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی فرزندان پسر طلاق در مدارس از جمله این برنامه ها برشمرد. 
طهماسبی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی بتوانیم شاهد ایجاد نشاط و شادابی در استان باشیم و شاخص های فرهنگی و اجتماعی به نحو مطلوبی ارتقا یابند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز