یاداشتی از عمران خود آموز;

مسئولیت رسانه ها، توقف در حواشی یا تمرکز بر متن؟

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۰۱۹۲۷
مسئولیت رسانه ها، توقف در حواشی یا تمرکز بر متن؟
عمران خودآموز فعال رسانه ای و فرهنگی استان ایلام و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در یادداشتی با عنوان مسئولیت رسانه ها، توقف در حواشی یا تمرکز بر متن؟! بر حواشی ایجاد شده در خصوص سفرهای شهرستانی استاندار پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام ; سفرهای شهرستانی استاندار ایلام و جلسات مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها با متن و حواشی ریز و درشت آن، اتفاقی است که نباید آن را دست کم گرفت؛ بدین سبب که مدیریت ارشد استان، نمایندگان مردم و مدیران کل دستگاه های اجرایی، توان و تمرکز خود را برای حضور و نقش آفرینی در این جلسات فشرده به کار گرفته اند

بی گمان دیدار مسئولان با مردم و ارتباط بی واسطه با آنان، سنت حسنه ای است که استاندار و مجموعه خدمتگزاران استان خود را مکلف به اجرا و انجام آن می دانند.

پخش زنده جلسات یاد شده در شبکه استانی سیمای ایلام نیز، ابتکار جالبی است که حداقل حسن آن، آگاهی آحاد مردم از تصمیمات مسئولان و برنامه ریزان استان برای توسعه شهر و دیار آنان است.

این نکته را نباید از نظر دور داشت که حواشی جلسات و ظرافت های گاه و بیگاهی که مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد، نتیجه شفافیت و قرار گرفتن در اتاق شیشه ای است. 

دیدن چهره بی نقاب مسئولان ارشد استانی با اخم ‌ها و لبخندهای آنان در جلسات کاری را باید به فال نیک گرفت؛ هرچند ممکن است نقد و نظرهای گوناگونی در این زمینه از جانب رسانه ها و فعالان فضای مجازی مطرح شود.

مسئولیت اصحاب رسانه، توقف در حواشی و تمرکز بر سطح تصمیمات نیست، بلکه لازم است به عنوان ناظران عمومی و بازوان توانمند توسعه استان، متن مصوبات سفرهای دهگانه را، در ذهن مطالبه گر خود حک کنند و روند اجرای آن‌ها را در بستر زمان و مکان پیگیری نمایند.

رسانه ها مسئولیت دارند در پایان سال مالی از استاندار محترم ایلام سوال کنند: چه میزان از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی جذب شده و تخصیص یافته است؟

رسانه ها مسئولیت دارند از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی بپرسند: اکنون که استاندار و مسئولان اجرایی نقشه راه توسعه را ترسیم و براساس نیازهای اولویت‌دار استان، برنامه ریزی کرده اند، تا چه اندازه از ظرفیت قانونی و نظارتی خود برای جلب توجه مقامات ارشد کشور و جذب اعتبارات ملی برای استان بهره گرفته اند.

رسانه ها مسئولیت دارند تک تک دستگاه های اجرایی را برای پیگیری و پیشرفت فیزیکی پروژه های مصوب سفر مورد پرسش جدی قرار دهند.

و مهم‌تر از همه، رسانه ها مسئولیت دارند، با انصاف و به طور شفاف، میزان موفقیت و ناکامی مسئولان را به آگاهی مردم برسانند.

بی گمان، رسانه های منتقد و منصف، یاران راستین مسئولان در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت استان خواهند بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز