با ریاست فرماندار;

برگزاری جلسه هماهنگی کمیته برداشت غلات شهرستان چرداول

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۵:۴۸:۰۲
کد خبر: ۷۰۲۶۳۸
برگزاری جلسه هماهنگی کمیته برداشت غلات شهرستان چرداول
فرماندار چرداول :تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد زیرا از میزان ریزش گندم کاسته می شود که باید این زمان توسط کارشناس کشاورزی مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سرابله ;مرادیگانه فرماندار چرداول در  جلسه هماهنگی برداشت غلات شهرستان با اشاره به اهمیت محصول استراتژیک گندم در تامین امنیت غذایی ،خواستار تلاش و همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط در جهت برداشت به موقع و مناسب محصولات کشاورزی شهرستان در فصل برداشت شد.

وی افزود: جهاد کشاورزی هر چه سریعتر از طریق مختلف نسبت به اطلاع رسانی و آموزش کشاورزان در خصوص زمان مناسب به برداشت گندم وسایر غلات اقدام نمایند .

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که در زمان برداشت محصول گندم و جو به کشاورزان خسارت وارد می کند، استفاده از کمباین های قدیمی است که باعث ریزش محصول می گردد که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی خواهد شد تا از این وسایل کمتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد زیرا از میزان ریزش گندم کاسته می شود که باید این زمان توسط کارشناس کشاورزی مشخص شود.

یگانه ادامه داد: یکی از مشکلات کمباین داران، مسئله سوخت می باشد که با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده که شرکت نفت با استفاده از مجوزهایی که از سوی جهاد کشاورزی صادر می شود، سوخت مورد نیاز آنان را تأمین نماید، 

فرماندار چرداول ضمن اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان خاطر نشان کرد:شهرداری های شهرستان در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین ادارات آبفای روستایی و امور عشایر در تامین تانکر حمل آب و پشتیبانی با شهرداری همکاری نمایند . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز