در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان ایلام عنوان شد؛

​برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌داران ایلامی دنیا در استان

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۲:۵۶:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۱۰۹
​برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌داران ایلامی دنیا در استان
استاندار ایلام :برای جذب سرمایه‌های کلان، همایشی بزرگ با حضور سرمایه‌گذاران ایلامی سراسر جهان در استان برگزار خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ایلام از تشکیل بانک اطلاعات سرمایه‌گذاران هم استانی خارج از کشور خبر داد و گفت: در همین راستا یک همایش بزرگ با حضور سرمایه‌داران ایلامی در سراسر دنیا تشکیل شده و در جهت جذب سرمایه گذاران کلان برای استان تلاش خواهیم کرد.
 

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام به موضوع سفرهای شهرستانی خویش نیز پرداخت و توضیح داد: سفرهای شهرستانی قبل از توزیع بودجه 97 که همراه با بازدید میدانی و کار کارشناسی دقیق بود، توانست در توزیع بودجه‌ها با توجه به مشکلات و مسائل هر شهرستان، در راستای توزیع عادلانه همراه با رعایت توازن منطقه‌ای و اسناد بالادستی، بسیار امیدوار کننده و مؤثر باشد.

سلیمانی خطاب به فرمانداران گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاران، ستاد خدمات سرمایه‌گذاری در استان شکل گرفته و تقسیم کار لازم صورت گرفته و از فرمانداران انتظار می‌رود که در جذب سرمایه گذاری و اشتغال رقیب یکدیگر باشند و افراد بالقوه‌ی سرمایه‌گذار هر شهرستان مشخص شده و بانک اطلاعاتی تشکیل شود.

استاندار ایلام با بیان این که علاوه بر فرصت های موجود برای سرمایه‌گذاری، تهدیدات بسیاری هم در استان وجود دارد، بار دیگر هشدار داد: با وجود امکانات خدادادی فراوان در استان ایلام، سرمایه‌گذاران به سختی وارد استان می‌شوند که این مهم نشان از مشکلات فرهنگی موجود در استان است. در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی مناسب در بین مردم استان و جلوگیری از برخورد با سرمایه‌گذاران مختلف از جمله تأکید بر استخدام بومی و معارضین زمین‌های واگذار شده، به جذب سرمایه‌گذاران اقدام نمود.

 

 

نظر شما