نماینده ایلام در مجلس:

آتش زدن پرچم آمریکا در صحن مجلس حرکتی مشکوک است

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۷:۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۰۵۷۸۰
آتش زدن پرچم آمریکا در صحن مجلس حرکتی مشکوک است
نماینده مردم ایلام در مجلس :خروج آمریکا از برجام موقعیت خوب بین المللی برای ایران ایجاد کرد.

به گزارش برنا-ایلام ;جلال میرزائی   اظهار کرد: ترامپ همانطور که پیش بینی می شد آمریکا را از برجام خارج کرد و نکته مهم این کار بازگشت دوباره تحریم های حوزه نفت،گاز،پتروشیمی،کشتیرانی و بیمه است.

وی رویکرد آمریکا در قبال ایران را کاملا خصمانه خواند و اظهار کرد: آمریکا به رویکرد دوران بوش در قبال ایران برگشه و فکر می کند با اعمال تحریم های شدید می تواند با به وجود آوردن نارضایتی شدید اجتماعی، باعث تغییر رژیم در ایران شود.

  وی با بیان اینکه از اوایل دوره اوباما تا اواخر دولت او که با ایران به توافق هسته ای رسیدند، آمریکا توانست با تحریم های مؤثر و مخرب برای اقتصاد ایران مشکلات جدی به وجود بیاورد، عنوان کرد: موفقیت دولت اوباما در اجرای تحریم های پیش از برجام، به خاطر اجماعی بود که آمریکا توانسته بود در بین قدرت های بین المللی علیه ایران به وجود بیاورد و با این کار پرونده ایران را به شورای امنیت بکشاند و قطعنامه های علیه ایران را به تصویب برساند.

میرزایی افزود: پس از برجام، این اجماع جهانی علیه ایران از بین رفته و به همین خاطر تحریم های یکجانیه ای که آمریکا با خروج ترامپ از برجام به ایران تحمیل می کند، تاثیر تحریم های دوره اوباما را نخواهد داشت.

نماینده استان ایلام در مجلس آتش زدن پرچم آمریکا در صحن مجلس را حرکتی مشکوک خواند و گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید تحرکات را رصد کنند و مراقبت کنند که جریان حمله به سفارت عربستان تکرار نشود.

وی ادامه داد: با خروج آمریکا از برجام، موقعیت خوب بین المللی برای ایران ایجاد شده که باید مراقب باشیم با دست خودمان از بین نرود.

 میرزایی با بیان اینکه هم اکنون توپ در زمین اروپایی هاست تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد و رئیس مجلس هم در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد، اگر اروپایی ها بتوانند انتظاراتی را که ایران از برجام داشت، تامین کنند ایران در برجام خواهد ماند و در غیر اینصورت نه تنها ایران از برجام خارج خواهد شد شد بلکه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری بی اعتمادی جدیدی بین ایران و غرب به وجود خواهد آمد و شکافی به وجود خواهد آورد که سالها طول خواهد کشید که از بین برود و شرایطی مانند قبل از مذاکرات هسته ای شکل بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه قرار است ترامپ تحریم های پیش از برجام را ظرف 6 ماه برگرداند و قصد دارد کشورهای دیگر را نیز به تبعیت از این تحریم ها وادار کند، افزود: آمریکا به دنبال این است که ظرف 3 سال صادرات نفت ایران را به 500 هزار بشکه کاهش دهد ولی اگر با کشورهای اروپایی به توافقی برسیم که طبق گفته مقام معظم رهبری ضمانت اجرایی هم داشته باشد، و شرکت های اروپایی از تحریم های یکجانبه آمریکا تبعیت نکنند، تحریم های آمریکا با شکست مواجه خواهد شد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول در مجلس افرادی را که در عربستان روی کار آمده اند شرور خواند و با بیان اینکه اینها در ایران ستیزی و ایجاد ایران هراسی از اسرائیل جلوتر هستند، گفت: در روزهای اخیر عربستان به بازارها این پیام را می دهند که کمبود نفت ایران در بازار را جبران خواهند کرد که منجر به تنش و تقابل جدی در روابط با عربستان خواهد شد و عربستان باید مطمئن باشد که ایران اجازه چنین کاری را به آنها نخواهد داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز