معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

بانک ها در پرداخت تسهیلات روستایی سختگیری نکنند

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۳۵:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۶۱۴
بانک ها در پرداخت تسهیلات روستایی سختگیری نکنند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: بانک های عامل در ارائه تسهیلات به روستاییانی که اهلیت آنها اثبات شده است سختگیری نکنند و زمین های کشاورزی را به عنوان ضمانت تسهیلات قبول کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام ;احمد کرمی در نشست کارگروه تسهیلات طرح های روستایی استان ایلام، خواستار تسریع در روند ارائه تسهیلات روستایی و تشویق واحدهای تولیدی فعال شد و افزود: سهم امسال ایلام از تسهیلات توسعه روستایی کشور 330 میلیارد تومان است که 108 میلیارد تومان آدر در مرحله اول اختصاص یافته است.
وی، سهم اختصاصی استان ایلام از تسیهلات توسعه روستایی را مناسب دانست و اظهار کرد: در صورت جذب این منابع، رونق فعالیت های اقتصادی جدید و اشتغال قابل توجه افراد جویای کار را به دنبال خواهد داشت که این موضوع از مهاجرت بی رویه و گسترده روستاییان به شهرهای بزرگ جلوگیری و نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش می‌دهد.
کرمی با بیان اینکه سرانه اشتغال هر نفر حدود500 میلیون ریال است، گفت: این تسهیلات با نرخ به طور میانگین۶ درصد پرداخت می شود و دوره تنفس تسهیلات یکسال پس از بهره برداری از طرح و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 6 سال است.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مراکز تولیدی و صنعتی که در داخل یا حاشیه روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت قرار دارند، می توانند برای ایجاد، توسعه و یا از سرگیری فعالیت خود از تسهیلات توسعه روستایی استفاده کنند، تاکید کرد: دولت در پرداخت این تسهیلات، نرخ سود پایین و تک رقمی را در نظر گرفته است، همین امر به عنوان یک مزیت، فرصت مناسبی برای ایجاد کارآفرینی، اشتغال پایدار، رشد تولید و رونق اقتصادی استان خواهد بود.
در این جلسه مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما