استاندار ایلام;

نباید اختیارات را از دولت گرفت و انتظار پاسخگویی از آن داشته باشیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۵:۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۰۸۸۸۱
نباید اختیارات را از دولت گرفت و انتظار پاسخگویی از آن داشته
 باشیم
استاندار ایلام;در مذاکره و گفتگو نباید دنبال پیروزی مطلق باشیم بلکه باید دنبال برد برد باشیم که هر دو طرف به منافع خود دست یابند

به گزارش برنا-ایلام;  قاسم سلیمانی دشتکی درجلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان با دفاع از عملکرد دولت تدبیر و امید  در زمینه برجام و مذاکره با کشورهای خارجی اظهارداشت:: از این که آمریکا دشمن ایران است و راضی به برقراری و تداوم نظام جمهوری اسلامی نیست ، شکی نداریم زیرا بین این دو کشور هم اختلاف ایدئولوژی و اجرایی وجود دارد و هم نظام جمهوری اسلامی منافع آمریکا را به مخاطره انداخته است و با هر کشوری که سلطه و منافع آمریکا را به خطر اندازد ، مقابله می کند.

وی در این زمینه اضافه کرد: ما هم دنبال نابودی استثمار و استکبار در سطح دنیا هستیم و کشورهایی که به دنبال استکبار و استثمار سایر کشورها هستند با ما تقابل دارند.

استاندار ایلام با اشاره به این که عده ای دنبال قطع رابطه با دنیا هستند، در خصوص مذاکرات صورت گرفته با کشورهای خارجی ابراز داشت: تافته جدا بافته با سایر کشورها نیستیم که بدون ارتباط با دنیای خارج به حیات خود ادامه دهیم .

وی در این زمینه افزود: با سیستم امروز و نوع معاملات در سطح دنیا نمی توانیم بدون ارتباط با دنیا کشور را به خوبی اداره کنیم . لذا برای رسیدن به خواسته های خود لازم است مذاکره کنیم و تا حد توان تلاش کنیم شیطان را نیز به راه بیاوریم و هر جا دشمن به راه نیامد با آن مقابله کنیم .

سلیمانی دشتکی ضمن اشاره به این که باید خود را تقویت کنیم و با قوت بالا با دنیا تعامل داشته باشیم ، بیان داشت: در مذاکره و گفتگو نباید دنبال پیروزی مطلق باشیم بلکه باید دنبال برد برد باشیم که هر دو طرف به منافع خود دست یابند.

استاندار ایلام در خصوص برجام نیز گفت: باید نتایج برجام را در ابعاد مختلف ببینیم و بررسی کنیم که برجام ایران را از کجا به کجا برد.

وی بیمه شدن کشتی ها ، انجام معاملات با اکثر کشورها، ورود مواد اولیه مورد نیاز و هواپیما را از نتایج برجام برشمرد و بیان داشت: حال که آمریکا از برجام خارج شده است ، خود ما نیز نباید طوری عمل کنیم که خود و سایر کشورها نیز از برجام خارج شویم .

استانداری ایلام در خصوص اظهار نظر صورت گرفته در تریبون های کشور اظهار داشت: همه مشکلات کشور از آمریکا نیست و عملکرد برخی از تریبون داران برای کشور مشکل ساز است .

وی با اشاره به این که برخی از اظهار نظر های مطرح شده از جانب دلسوزانی است که اشراف به مسائل ندارند و نیاز است اطلاعات خود را تکمیل نمایند ، گفت: متأسفانه برخی از اظهار نظرها، مغرضانه و در راستای زیرسوال بردن عملکرد دولت است .

سلیمانی دشتکی ضمن اشاره به این که دولت باید از اختیارات خود استفاده کند و پاسخگوی عملکرد خود نیز باشد ، بیان داشت: نباید اختیارات را از دولت گرفت و انتظار پاسخگویی از آن داشته باشیم .

وی منفی بافی و آیه یأس خواندن را موجب جری تر شدن ، دشمنان خارجی دانست و گفت: ایجاد جو روانی در جامعه باعث گرانی و افزایش قیمت ها می گردد.

استاندار ایلام با اشاره به این که باید از حوادث دی ماه عبرت بگیریم خاطر نشان کرد: همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و آسیب دیدن کشتی موجب آسیب رسانی به همه ما می شود . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز