میر جعفریان:

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی تونل کبیرکوه

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۹۷۱۳
پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی تونل کبیرکوه
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت 70 درصدی عملیات اجرایی تونل کبیرکوه و حفاری چهار هزار و 400 متر از این تونل خبر داد.

 به گزارش برنااز ایلام؛ سید کمال الدین میرجعفریان گفت : طرح تونل کبیرکوه به عنوان یکی از طرح ‌های مهم راهسازی خط اتصال مرکز کشور به جنوب ایلام با مجموع تونل های فرعی ، پنج هزار و 800 متر طول دارد .

 مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اتمام سه تونل فرعی از پنج تونل کبیرکوه از سمت شهرستان دره شهر افزود : با اتمام کار حفاری آخرین تونل فرعی عملیات اجرایی تونل اصلی از سمت دره شهر نیز آغاز می شود.

میرجعفریان مبلغ قرارداد این طرح عظیم را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد : بهره برداری از تونل  کبیر کوه در آینده نقش مهمی در ارتباط شهرستان های جنوبی استان به عنوان یک کریدور بین استان های شمالی و مرکزی با خوزستان و مرز چیلات شهرستان دهلران خواهد داشت.

وی صرفه جویی در بحث حمل و نقل جاده ای در طول سال ، حذف ۳۰۰ گردنه ، سه نقطه حادثه خیز و وصل شدن مرکز و شمال کشور به جنوب و عتبات عالیات را از مزایای ساخت تونل کبیرکوه عنوان کرد .

 میر جعفریان افزود : در صورت پیش رفتن برنامه های زمان بندی و تامین اعتبارات تا پایان امسال کار حفاری این تونل به اتمام خواهد رسید .                  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز