معاون استاندار:

مشکلات تامین آب پتروشیمی ایلام باید برطرف شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۸:۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۱۰۱۸۵
مشکلات تامین آب پتروشیمی ایلام باید برطرف شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: مشکلات تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام با همفکری و همکاری مدیران برطرف شود.

به گزارش برنا از ایلام :احمد کرمی در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام و سد گلال افزود: با بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی ایلام، میزان آب مصرفی این شرکت از ۹۰ لیتر در ثانیه به ۲۰۰ لیتر خواهد رسید که برای تامین این میزان مصرف باید سد گلال به بهره برداری برسد.
وی، با بیان اینکه پروژه سد گلال که با هدف تامین آب مصرفی پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام در حال احداث است 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: اعتبار ساخت این سد از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده و هیچ مشکلی از این لحاظ ندارد و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
معاون استاندار ایلام با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه خط انتقال آب سد گلال به پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد مدیران ذیربط با پیگیری، رایزنی، همفکری و همکاری این مشکلات را هرچه زودتر برطرف کنند تا خط انتقال ۱۰ کیلومتری این سد تا شرکت، اجرایی شود.

فاز ۲ پتروشیمی تا مردادماه به بهره برداری آزمایشی می رسد
وی، با اشاره به پیشرفت93 درصدی فاز 2 پتروشیمی ایلام اظهار داشت: فاز ۲ مجتمع پتروشیمی تا مردادماه سال جاری به بهره برداری آزمایشی می رسد.
کرمی افزود: در صورت بهره برداری از فاز دوم (الفین)،پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال برخوردار است.
معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پروژه در دست احداث الفین پتروشیمی ایلام بزرگترین واحد الفین در غرب کشور است، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی ایلام از باکیفیت‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور است که بیش از ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شود.
وی در پایان با اشاره به رایزنی و پیگیری های مدیران ارشد استان در راستای رفع مشکلات و موانع بر سر راه پتروشیمی ایلام، خاطرنشان کرد: پتروشیمی ایلام یکی از طرح های زیرساختی و اساسی استان است و جانمایی پالایشگاه گاز در کنار آن به عنوان یکی از اثرگذارترین صنایع استان، امیدها را برای تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی افزایش داده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز