برای اولین بار پس از انقلاب؛

هیات باستانشناسی جهانی وارد ایلام شدند

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۸:۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۱۰۹۹۵
هیات باستانشناسی جهانی وارد ایلام شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از ورود تیم 12 نفره‌ی باستان شناسان برجسته‌ی جهان برای انجام کاوش‌های علمی بر روی رودخانه سیمره وارد استان شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا- عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: این هیات مشترک باستان شناسان ایران و اروپا از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری پژوهشکده باستان شناسی کشور به منظور بررسی باستان شناسی حوزه رودخانه سیمره وارد این استان شده است.

وی افزود: تیم 12 نفره باستان شناسان برجسته جهان از کشورهای اتریش، آلمان، ایتالیا و صربستان در این هیات حضور دارند و تا نیمه خردادماه جاری در استان فعالیت خواهند کرد.

شنبه زاده گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب است که یک هیات خارجی برای انجام کاوش های باستان شناسی وارد این استان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: قبلاً پژوهش‌هایی موردی در حوزه آبریز سد سیمره توسط برخی باستان شناسان انجام شده بود اما این هیات مشترک، رودخانه سیمره را از نقطه شروعش در استان ایلام تا پایان آن به صورت کلی مورد پژوهش قرار می دهند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی باستان شناسی رودخانه سیمره، چند سایت برای انجام کاوش های علمی و اهداف مورد نظر از این کاوش ها توسط هیات مشترک ایران و اروپا مشخص خواهد شد.

گفتنی است رودخانه سیمره به عنوان مهد یکجانشینی و تمدن بشر امروزی دارای سایت های تاریخی و پیش از تاریخ فراوانی است و بیشترین آثار باستانی این استان متعلق به حاشیه رودخانه سیمره است. رود سیمره در میان بومیان منطقه به آب خشمگین معروف است و در گذشته به خواب، خواسپ و اوکنی شهرت داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز