سرهنگ مکی خبر داد:

کلاهبرداری بزرگ با ترفند برنده شدن در شهرستان دهلران

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۹:۵۵:۱۸
کد خبر: ۷۱۱۰۱۳
کلاهبرداری بزرگ با ترفند برنده شدن در شهرستان دهلران
رئیس پلیس دهلران : بررسی های پلیس مشخص کرد، فردی ناشناس با تماس تلفنی با افراد، خود را از کارکنان برنامه رادیو جوان معرفی کرده و چنین وانمود کرده است که مخاطب از برندگان بوده و در قرعه کشی این مسابقه، برنده جایزه میلیونی شده است.

به گزارش برنا-ایلام از پایگاه پلیس ایلام سرهنگ "منوچهر مکی اظهار داشت: در چند ساعت اخیر تعدادی از شهروندان دهلرانی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام داشتند که مورد کلاهبرداری با شگرد برنده شدن در مسابقه رادیو جوان قرار گرفته اند. 

وی گفت: بررسی های پلیس مشخص کرد، فردی ناشناس با تماس تلفنی با افراد، خود را از کارکنان برنامه رادیو جوان معرفی کرده و چنین وانمود کرده است که مخاطب از برندگان بوده و در قرعه کشی این مسابقه، برنده جایزه میلیونی شده است.

وی ادامه داد: ماموران در یک عملیات جسورانه و با اشراف اطلاعاتی خوب که با هماهنگی مرجع قضایی انجام گرفت فرد کلاهبردار را در یکی از استان های مرکزی دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ادامه داد: این کلاهبردار با کشاندن طعمه‌های خود به پای دستگاه های عابر بانک و با ترفندهای خاص، حساب طعمه های خود را به مبالغ 600 ، 130 و 100 میلیون ریالی خالی کرده است. 

وی در پایان با هشدار به خانواده ها و مردم دهلران گفت: به هیچ وجه فریب این کلاهبرداران را نخورند و به یاد‌ داشته باشند برای اخذ جایزه نیازی به رفتن پای دستگاه عابر بانک نیست.

وی در پایان به مردم توصیه کرد: با عمل به توصیه های پلیس در مورد کارت های عابر بانک به شرح زیر ، خود را طعمه کلاهبرداران و شیادان قرار ندهند.

-از گذاشتن رمز عبور در کنار کارت خودداری کنید. 

- کارت و رمز عبور خود را برای دریافت پول، در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. 

- در هنگام برداشت وجه مواظب باشید کسی رمز شما را نبیند. 

- برگ رسیدی که از دستگاه خود پرداز دریافت می کنید، در محل رها نکنید و در صورت نیاز نداشتن، آن را از بین ببرید. 

- موجودی حساب های بانکی، به خصوص حساب های عابر بانک را در فاصله های زمانی مناسب چک کنید. 

- از ارایه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب ، شماره کارت های اعتباری و ... به سایت های متفرقه و مشکوک خودداری کنید. 

- هر چند وقت یک بار، برای تغییر کلمه عبور کارت های عابر بانک اقدام کنید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز