استاندار ایلام:

دیدار با استاندار میسان عراق در آینده ای نزدیک

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۴:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۵۴۶
دیدار با استاندار میسان عراق در آینده ای نزدیک
استاندار ایلام گفت: ظرف یک ماه اینده درخصوص باز گشائی بازارچه های موسیان وهلاله شمالی باطرف عراقی رایزنی میشود

به گزارش برنا-ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی مشکلات مرز چیلات و چنگوله با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت مراودات مردمی دو طرف جهت به نتیجه رسیدن مرز چیلات استفاده شود . 

وی همچنین با تأکید بر این که باید مقدمات بازگشایی بازارچه های موسیان و هلاله شمالی نیز فراهم شود تصریح کرد: از منابع اعتباری مختلف از جمله بحران و اربعین به تکمیل زیرساخت های بازارچه ها کمک می شود و در زمینه تسهیل در عملیات عمرانی و فنی از این طریق می توان به کارها سرعت بخشید.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این که از نظر اعتباری مشکلی برای بازگشایی بازارچه های چیلات و چنگوله نداریم گفت: لازم است با جدیت تمام تکمیل زیرساختهای مرز پیگیری شود و مدیران مربوطه با جدیت تمام امور حوزه ی کاری خود را دنبال کنند. 

وی با اشاره به این برای پیشرفت کارها باید با تقسیم کار و برنامه ریزی اقدام کرد افزود: هر دستگاهی متناسب با وظایف خود اقدامات لازم را در این زمینه ادامه دهد و همزمان باید با طرف عراقی نیز در زمینه تأمین زیرساختهای هر دو بازارچه مذاکره صورت گیرد. 

سلیمانی دشتکی ابراز داشت: یکی از خواسته های اصلی استان گشایش گذر مرزی چیلات است که مورد تأکید وزیر کشور نیز قرار گرفته و باید برای اخذ مجوز گذر پیگیری های جدی را در دستور کار قرار دهیم 

کرمی معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه با تأکید بر پیگیری روند اجرای زیرساختهای مرزهای چیلات و چنگوله گفت: تأمین زیرساخت ها و بازگشایی مرزهای چیلات و چنگوله از اولویت های عمرانی استان است.

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: بالای 95 درصد تجارت در مرز مهران را صادرات کالا تشکیل می دهد اما مشکل تصویب منطقه ازاد مهران همزمانی آن با سایر مناطق پیشنهادی در مجلس است .

شادمهر کاظم زاده دیگر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشایی مرزهای چیلات و چنگوله گفت: به نتیجه رسیدن بازارچه های استان تحولی در استان ایجاد خواهد کرد و باید از ظرفیت ارتباطات مردمی در مرز چیلات حمایت کرد . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز