رئیس دامپزشکی دهلران:

پنج گروه بر عرضه فرآورده های دامی در دهلران نظارت می کنند

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۵۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۱۵۵۷
پنج گروه بر عرضه فرآورده های دامی در دهلران نظارت می کنند
برنامه عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی در 2 نوبت صبح و عصر و شامل برقراری کشیک در ایام تعطیل جهت صدور مجوزهای بهداشتی، حمل و نقل فرآورده های دامی، کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی از دیگر برنامه هاست.

به گزارش برنا-ایلام :ایوب دارابی رئیس دامپزشکی دهلران  اظهار کرد: با توجه به ضرورت تشدید کنترل نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به ساماندهی پنج گروه ثابت و سیار در سطح شهر دهلران و بخش های تابعه کرده است.

وی افزود: برنامه عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی در 2 نوبت صبح و عصر و شامل برقراری کشیک در ایام تعطیل جهت صدور مجوزهای بهداشتی، حمل و نقل فرآورده های دامی، کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی از دیگر برنامه هاست.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران نظارت بر خودروهای ویژه حمل فرآورده ها، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه ها، سردخانه های نگهداری (شیر، تخم مرغ، مرغ، ماهی، عسل، گوشت قرمز و ....) و نمونه گیری و انجام آزمایشات لازم بر روی فرآورده های خام دامی را از دیگر اقدامات ایام رمضان توسط این شبکه برشمرد.

دارابی از مایه کوبی یک میلیون و 55 هزار سر دام از جمعیت دام های سبک و سنگین این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد دام بر علیه بیماری های آبله،تب برفکی ،تب مالت،طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری،لمپی اسکین،اکتیمای واگیر و آنترتوکسمی ،قانقاریآ گالاکسی مایه کوبی شدند.

وی یادآور شد: در این مدت همچنین تعداد 393 هزار و 224 راس دام سبک(گوسفند و بز)دام سنگین (گاو و گوساله ،گاومیش ،تک سمی)و سایر دام ها (پرندگان و ...) در درمانگاه های بخش خصوصی و دولتی معالجه شده اند.

دارابی گفت: تلفن 33722769 آماده پاسخگویی به همشهریان است و این شبکه با استفاده از همه ظرفیت ها در این ایام جهت ارایه خدمات مضاعف به مردم پای کار خواهد بود.

دامداران شهرستان مرزی دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام 350 هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین پرورش می دهند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز