فیلی خبر داد:

آغاز عملیات برداشت گندم در شهرستان دره شهر

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۶:۵۱:۰۶
کد خبر: ۷۱۲۶۰۱
آغاز عملیات برداشت گندم در شهرستان دره شهر
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:تمام تمهیدات لازم برای کار برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دراین شهرستان فراهم گردیده و همه تلاش ما فراهم نمودن امکانات مناسب برای کشاورزان گندم کار این شهرستان است.

به گزارش برنا از ایلام ، طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر اظهار داشت : عملیات برداشت گندم از سطح 10500 هکتار از مزارع شهرستان دره شهر آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح 25000 تن محصول گندم به ارزش اقتصادی 325 میلیارد ریال  تولید و برداشت شود و 21000 تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید این شهرستان گردد.

 

وی ارقام محصول گندم این شهرستان را یاواروس – کریم – چمران – زاگرس – سیوان و شبرنگ عنوان کرد و گفت: هم اکنون 4 مرکز خرید گندم نان و دوروم  و 2 مرکز خرید گندم بذری بطور شبانه روزی در سطح این شهرستان مشغول خرید گندم از کشاورزان هستد.

فیلی خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای کار برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دراین شهرستان فراهم گردیده و همه تلاش ما فراهم نمودن امکانات مناسب برای کشاورزان گندم کار این شهرستان است.

 فیلی اضافه کرد: تمام کمباین های موجود در این شهرستان ، قبل از فعالیت در امز برداشت توسط کارشناس فنی مورد معاینه فنی قرارگرفته اند و نسبت به صدور کارت معاینه فنی آنان اقدام شده است است.

هم اکنون 100 دستگاه کمباین مشغول کار برداشت گندم در شهرستان بوده که به تدریج بر این تعداد افزوده خواهد شد. و 10000نفر کشاورز و بهره بردار بصورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه کاشت و برداشت این محصول مشغول انجام فعالیت هستند.

گفتنی است شهرستان دره شهر 16000 هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که از این میزان 5000 هکتار به کشت گندم آبی و 4500 هکتار به کشت گندم دیم و 1000 هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز